• شناسه خبر : 10976
  • تاریخ انتشار : 19 مرداد 1398 - 07:40

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مطالبه‌گری در خصوص فساد باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و در این راستا نیز مطالبه‌گری‌ها از مسؤولان را در دستور کار خود قرار دهند.

ناصر عتباتی

به گزارش شهرخوان، ناصر عتباتی در حاشیه مراسم در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن جلسات مخابرات اردبیل برگزار شد گفت: رسانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دموکراسی در جوامع بشری کنونی محسوب شده و نقش مهمی را ایفا می‌کند و اگر گردش آزاد اطلاعات در جامعه اتفاق نیافتد و مطالبه‌گری از عملکردها وجود نداشته باشد قطعا در مسیر پیشرفت قرار نخواهیم گرفت.

مطالبه‌گری‌ها باید براساس قوانین باشد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر مطالبه‌گری حلقه مفقوده‌ای در جامعه بوده و اما باید خبرنگاران و اهالی رسانه به این مورد نیز توجه داشته باشند که اقدامات آنها باید بر مدار قانونی بوده و مطالبه‌گری‌ها باید براساس قوانین باشد که در این صورت هیچ ابایی از انتقاد و مطالبه‌گری نخواهند داشت.

اصحاب رسانه چشم بینای جامعه

وی تصریح کرد: دادگستری و سیستم قضایی استان نهایت همکاری را با اصحاب رسانه استان داشته و از خبرنگارانی که در مدار قانونی فعالیت می‌کنند همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد چرا که اصحاب رسانه چشم بینای جامعه بوده و انتظار از اصحاب رسانه این است که مطالبات عمومی مردم را انعکاس داده و باید توجه کرد که نقد و مطالبه‌گری با تهدید،افترا و نشر اکاذیب متفاوت است.

پرداختن خبرنگاران به انعکاس مشکلات مردمی

عتباتی ادامه داد: در راستای دانش افزایی حقوقی در بین آحاد مردم و جامعه باید از نقش مهم و ظرفیت‌های رسانه و مطبوعات استفاده کرده و از آنجا که رسالت شغلی خبرنگاران رسالت خطیری بوده و اکنون که جامعه به سمت‌و‌‌سوی آگاهی حرکت می‌کند خبرنگاران باید حق‌جو و حق‌گو بوده و به انعکاس مشکلات مردمی بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به آنکه در آستانه انتخابات هستیم، در این ایام اصحاب رسانه باید تمام تلاش خود را در جهت امیدآفرینی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص وظایف اصلی و ذاتی نمایندگان مجلس تلاش کرده و در راستای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه تلاش کنند.

وی گفت: مطالبه‌گری در خصوص فساد نیز باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و در این راستا نیز مطالبه‌گری‌ها از مسؤولان را در دستور کار خود قرار دهند.

عتباتی تاکید کرد: برای مثال باید به این موضوع توجه کرد که در حوزه مسائل خدمات شهری وظیفه هیات رئیسه شورای اسلامی برای نظارت‌ها بر مجموعه خدمات شهرداری چه بوده و تاچه حد توانسته در این راستا اقداماتی را انجام دهد و زمانی‌که مطالبه‌گری در مسائل مختلف اتفاق افتد شاهد پیشرفت جامعه خواهیم بود.

 

| اخبار استان اردبیل | ناصر عتباتی | روز خبرنگار |



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up