• شناسه خبر : 11298
  • تاریخ انتشار : 26 مرداد 1398 - 11:38

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مشکلات زیربنایی شهرک‌های صنعتی در استان اردبیل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید رفع شده و زمینه سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی در این مناطق بیش از پیش فراهم شود.

حسین پیرموذن

به گزارش شهرخوان، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: مشکلات زیربنایی شهرک‌های صنعتی در استان اردبیل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید رفع شده و زمینه سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی در این مناطق بیش از پیش فراهم شود.

حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از مناطق مهم برای توسعه اقتصادی هر منطقه‌ای محسوب می‌شوند و با توجه به این اهمیت موضوع باید مشکلات موجود در این نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی جهت اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذاران رفع شود.

مشکلات موجود در بحث زیربنایی شهرک های صنعتی

وی افزود: در حال حاضر شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در بحث زیربنایی و زیرساخت‌های موجود با مشکل مواجه بوده و در طی سال‌های گذشته اقدامات زیربنایی در این شهرک‌ها انجام نیافته است.

شهرک صنعتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به آنکه شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی تحویل داده شده از این رو شرکت شهرک‌های صنعتی عملا به‌صورت قانونی نمی‌توانند اقدامی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام دهند و خلأ قانونی بین مذاکرات شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت خدمات باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود که نیاز ضروری به بررسی دقیق موضوع و رفع مشکل کنونی وجود دارد.

تامین زیرساخت‌های لازم شهرک‌های صنعتی

پیرموذن ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی دارای ویژگی ‌ها و امتیازات ویژه‌ای اعم از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در این نواحی هستند لذا فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌شود تا طرح‌های خود را در شهرک‌های صنعتی به اجرا درآورند و البته این موضوع نیز نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها است.

اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان مشوق‌های مختلفی را در نظر گرفته ایم و این مشوقات در ۶ بخش به متقاضیان واحد شرایط ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری مجموعا ۱۰ قرار داد به ارزش یک میلیارد و ۲۳۱ میلون تومان از مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تخفیف‌های ارائه شده استفاده کرده‌اند که از جمله این مشوق‌ها می‌توان به تخفیف ۱۰ درصدی به بهره‌برداران پیش از موعد، حمایت از واحدهای سرمایه‌گذاری بزرگ با ارائه تخفیف ۱۰ درصدی در زمین‌های اختصاصی به آنها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل عنوان کرد: بخشودگی ۲۰ درصدی از قبل پرداخت نقدی هزینه زمین توسط خریدار یکی دیگر از مشوق‌های مورد نظر بوده که در سال‌جاری ۵ مورد در این حوزه اتفاق افتاده و در کنار آن ارائه تخفیف ۱۰ درصدی و افزایش تعداد اقساط به ایثارگران، نخبگان، سرمایه‌گذاران خارجی، شرکت‌های دانش بنیان و .. ازدیگر مشوقات شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: در سال‌جاری ۲۸ فقره قرارداد تا ۱۵ و نیم هکتار به ارزش ۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان منعقد شده که در کل این قرارداد‌ها حدود ۲ میلیارد تومان تخفیف اعمال شده و به طور کلی ۳۵ درصد تخفیف اعمال شده است.


اخبار استان اردبیل | حسین پیرموذن | اتاق بازرگانی | شهرک صنعتی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up