• شناسه خبر : 12470
  • تاریخ انتشار : 16 شهریور 1398 - 02:47

فرماندار اردبیل گفت: کار پاکبانان محرم انجام دادن کار شهرداری جهت تنظیف شهر نیست بلکه با هدف نهادینه کردن فرهنگ پاکیزگی و حفاظت از محیط‌ زیست و جلوگیری از آلودگی آن است که در قالب یک سازمان مردم‌نهاد اقدام به اجرای آن می‌کنند.

پاکبان محرم

به گزارش شهرخوان، همایش پاکبانان محرم با حضور سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل در این همایش گفت: اجرای طرح پاکبانان محرم کاری بسیار شایسته است که هر سال در روزهای محرم با حضور جوانان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ بهداشت محیط‌ زیست برگزار می‌شود.

وی افزود: کار پاکبانان محرم انجام دادن کار شهرداری جهت تنظیف شهر نیست بلکه با هدف نهادینه کردن فرهنگ پاکیزگی و حفاظت از محیط‌ زیست و جلوگیری از آلودگی آن است که در قالب یک سازمان مردم‌نهاد اقدام به اجرای آن می‌کنند و ضروری است این جوانان بیشتر مورد تشویق و توجه قرار گیرند.

مشارکت اقشار مختلف مردم در طرح پاکبان

صادق پناهی، مسئول اجرای طرح پاکبانان محرم اردبیل هم گفت: در قالب طرح پاکبانان محرم که با هدف بهبود سیمای شهری از بابت جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها اجرا می‌شود اقشار مختلف مردم مشارکت دارند.

وی افزود: این طرح که با همکاری و مشارکت شهرداری اردبیل و سازمان‌های مردم نهاد بویژه انجمن دیده‌بان طبیعت اردبیل اجرا می‌شود حرکتی مناسب برای فرهنگ‌سازی امر صیانت از محیط‌ زیست و طبیعت پاک و سالم است که امیدواریم همه با احساس مسئولیت در این طرح مجموعه شهرداری و جوانان علاقه‌مند و پرشور را یاری کنند.

پناهی ادامه داد: پاکبانان محرم در واقع احیای یک سنت تاریخی در شهر اردبیل است که از گذشته هم وجود داشته و ما افتخار می‌کنیم که با یادآوری این موضوع سعی‌مان بر ارتقای مشارکت عمومی و فراگیر در جهت ارتقای تنظیفات عمومی شهر است.

وی گفت: تنها قصد ما صرف جمع‌آوری زباله از سطح شهر نیست بلکه با کار و حرکت خود سعی می‌کنیم تا عموم مردم را نسبت به اهمیت این موضوع آگاه کرده و زمینه افزایش مشارکت عمومی و فراگیر را در این زمینه فراهم کنیم.


برگزاری همایش پاکبان در استان اردبیل



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up