• شناسه خبر : 1295
  • تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1397 - 02:27

شهردار اردبیل گفت: ماموریت اصلی شهرداری ها ماموریت فرهنگی است، به این معنی که ما باید ابتدا انسان های توسعه یافته داشته باشیم تا در توسعه عمرانی شهرها موفق عمل کنیم.

 

به گزارش شهرخوان، حمید لطف‌اللهیان در نخستین جلسه مدیران ارتباطات شهرداری های شمال و شمالغرب کشور که ظهر پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت در محل عمارت شهرداری اردبیل برگزار شد، در سخنانی ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان، افزود: آشنایی و معرفی شهرها و ایجاد تعامل دوسویه بخش عمده اهداف این جلسه است.

وی تصریح کرد: شهرداری ها امروزه صرف کارهای عمرانی را دنبال نمی کنند و نهادی عمرانی-فرهنگی که بایستی به دنبال عبور از کارهای صرف عمرانی به سمت کارها و مسوولیت های فرهنگی باشند.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه استان های همجوار و برادر می توانند با نزدیکی بیشتر نسبت به اهداف سازمانی خود بهتر عمل کنند، افزود: خط مشی و ماموریت سازمانی در شهرهای در حال توسعه ایران برخلاف شهرهای توسعه یافته، به طور کامل مشخص نیست، بنابراین امیدواریم نزدیکی شهرداران شهرهای منطقه در رفع این مشکل موثر واقع شود.

شهردار اردبیل ابراز کرد: امیدواریم در نشست های بعدی در خدمت شهرداران محترم شهرهای منطقه شمال و شمالغرب کشور در اردبیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کارهای وسیعی از ابعاد عمرانی و اجتماعی برعهده شهرداری هاست، لذا برگزاری این نشست ها به صورت دوره ای، در راستای هموارسازی راه توسعه شهرها در ابعاد گوناگون نسبت به تبادل تجربه و اطلاعات اقدام شود.

لطف اللهیان گفت: این انتظار می رود، نشست های دوره ای با دستور کار مشخص با حضور مدیران بالا دست شهرداری های منطقه نیز برگزار شود.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه اظهار کرد: اردبیل از شاه اسماعیل صفوی گرفته تا مفاخر مختلف تاریخی، دینی، علمی، فرهنگی و … در طول تاریخ در کشور افتخارآفرینی کرده است.

لطف‌اللهیان قابلیت های تاریخی و طبیعی اردبیل را یادآوری کرد و افزود: اردبیل شهری است که هم از عناصر تاریخی همچون آثار متعدد دوران صفوی و هم از عناصر مهم طبیعی نظیر دریاچه شورابیل برخوردار است که این دو مقوله در توسعه پایدار این شهر تاریخی نقش اصلی داشته و خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری اردبیل برای پیشبرد اهداف عمرانی، اقتصادی و گردشگری در صدد است تا از این شاخصه های مهم بهره‌مند شود.

شهردار اردبیل با اشاره به نزدیکی شهر اردبیل به شهر توریستی سرعین و همجواری با سبلان به عنوان سومین قله بلند کشور، افزود: این دو مقوله از دیگر شاخصه های مهم و منحصربفرد شهر اردبیل است که مجموعه شهرداری و شورای شهر اردبیل با علم بر این واقعیت ها، نسبت به برنامه ریزی جهت بهره برداری بهینه از این ظرفیت ها اقدام می کند.

لطف‌اللهیان همچنین انجام اقدامات گسترده عمرانی در سطح شهر اردبیل را یادآوری کرد و افزود: با وجود اینکه شهرداری ها با افت شدید درآمد مواجه هستند، این مجموعه ها در چنین شرایطی نسبت به اجرای کارهای عمرانی بزرگ اقدام می کنند و این کار مصداق اقتصاد مقاومتی است.

شهردار اردبیل در انتهای سخنان خود پیشنهاد داد تا پارک ها و باغ هایی در شهرهای منطقه به طور متقابل به اسم شهرهای منطقه ایجاد گردد که زمینه نزدیکی فرهنگی و همدلی بیشتر در بین شهرها فراهم شود.

وی گفت: این اقدام کار زیاد پیچیده ای نیست و می توان با شناسایی مفاخر و اولویت های فرهنگی شهرها نسبت به طراحی و تعبیه تندیس و یادبود مفاخر شهر مربوطه در این پارک ها اقدام کنیم.

خبرنگار: فرزاد تقی زاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up