• شناسه خبر : 14936
  • تاریخ انتشار : 12 مهر 1398 - 08:24

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه اندازی شده گفت:با حمایت مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساخته می‌شود

اکبر بهنامجو
به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون به‌صورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد‌.

اکبر بهنام جو در جریان بازدید از کارخانه کامیون‌سازی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: با هماهنگی و تلاش دستگاه‌های متولی از جمله شرکت برق، گاز، شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت معدن و تجارت زیرساخت‌های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون به‌صورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد‌.

اشتغال 240 نفر در کارخانه کامیون سازی

وی افزود: در حال حاضر بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به‌کار هستند و در یک ماه آینده آگهی استخدام ۲۰۰ نفر نیز اعلام خواهد شد و به گفته سرمایه‌گذار بیش از۵۰۰نفر در فاز اول مشغول به کار می‌شوند.

استاندار اردبیل ایجاد این شهرک را فرصت مناسبی برای منطقه برشمرد و گفت: کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر ارزش افزوده منطقه را افزایش داده و سبب ایجاد واحدهای مکمل منحصر به فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه اندازی شده تصریح کرد: با حمایت مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساخته می‌شود که در کشور رکورد خوبی برای استان و شرکت جدید مبتکران است.

فراهم شدن اشتغال برای 500 نفر

بهنام‌جو با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخص، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم خواهد شد، گفت: علاوه بر اشتغال مستقیم برای جوانان منطقه برای دهیاران و شهرداری‌ها اینگونه واحدها درآمدزایی بسزایی دارد و ارزش افزوده منطقه نیز با احداث هر واحد صنعتی قابل توجه می‌شود‌.

وی با بیان اینکه رفع موانع نرم افزاری این کارخانه توسط نیروهای بومی انجام می‌شود گفت: جوانان تحصیل‌کرده و آموزش دیده در این مجتمع شاغل می‌شوند که وظیفه همه ماست تا از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و مشکلات آنها را شخصا پیگیر باشیم‌.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تکمیل این پروژه تحولی عظیم در اشتغال و اقتصاد منطقه ایجاد می‌کند و دل‌نگرانی خانواده‌ها در رابطه با اشتغال فرزندانشان کاهش می‌یابد.

بهنام جو ادامه داد: قطعات خط تولید این کارخانه خریداری شده و آموزش فنی حرفه‌ای باید برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز امکانات لازم را در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد.

وی تامین گاز مورد نیاز و ۲۰مگاوات برق را از ضروریات این پروژه برشمرد و گفت: در سال آتی مشکلات زیرساختی فازهای بعدی این شهرک زیر نظر مشاوران فنی تخصصی تامین و با مساعدت دستگاه‌های اجرایی متولی تامین می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up