• شناسه خبر : 22136
  • تاریخ انتشار : 20 دی 1398 - 11:40

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کرفس سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و فیبر است و می‌تواند عوارض آلودگی هوا را کاهش دهد.

آلودگی هوا

با مصرف این خوراکی عوارض آلودگی هوا را کاهش دهید

شهرخوان،  محمدتقی انوشه  اظهار کرد: برگ‌های کرفس حاودی مقدار زیادی از ویتامین‌های A ,B۱ ,B۲,B۶ و اسد فولیک است.

همچنین به دلیل داشتن ویتامین C فراوان، برای سلامت قلب و عروق و سرماخورد‌گی مفید است.

کرفس خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد

 

کرفس

 

وی تاکید کرد: کرفس خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که برا‌ی مقابله با رادیکال‌های آزاد که این روز‌ها به واسطه آلودگی هوای شهر‌های بزرگ، وارد بدن می‌شود مفید خواهد بود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: پتاسیم بالای موجود در کرفس باعث کاهش فشار خون می‌شود و به علت فیبر موجود در این سبزی می‌توان از آن برای درمان یبوست استفاده کرد.

انوشه تصریح کرد: افرادی که از اضافه وزن خود رنج می‌برند می‌توانند با اضافه کردن کرفس به سبد غذایی خود، وزنشان را کاهش دهند.

با مصرف آب کرفس که یک ماده مدر (ادرار آور) است تمایل افراد به غذا‌های شیرین کم می‌شود و در نتیجه به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: آب کرفس، نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین است که آب مورد نیاز بدن تامین می‌کند؛ و مصرف روزانه آن باعث دفع سموم بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب کرفس باعث از بین رفتن سنگ کیسه صفرا می‌شود، بیان کرد: آب کرفس باعث کاهش چربی‌ خون می‌شود و به دفع کلسترول بد نیز کمک می‌کند.

انوشه با بیان اینکه افراد برای کاهش استرس و اضطراب خود می‌توانند آب کرفس میل کنند، افزود: افراد می‌توانند از کرفس، در غذا‌های خود استفاده کنند فقط این نکته را به یاد داشته باشند که این سبزی را آب پز و

یا در روغن کم تفت دهند و از سرخ کردن آن در روغن فراوان خودداری کنند، زیرا با این کار تمام ویتامین موجود در این سبزی از بین می‌رود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: افرادی که دچار سنگ کلیه و بیماری‌های کلیوی هستند آب کرفس، را مصرف نکنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up