• شناسه خبر : 27083
  • تاریخ انتشار : 05 خرداد 1399 - 11:03

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان از حدود ۳۸۰ بیمار در ماه‌های گذشته به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر کاهش یافته است.

آزمایش ویروس کرونا

شهرام حبیب‌زاده در بازدید از بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان پارس‌آباد مغان بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان از حدود ۳۸۰ بیمار در ماه‌های گذشته به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: بیماری کرونا در استان به وضعیت پایدار رسیده و تعداد فوتی ها نیز بسیار کاهش یافته و در طول هفته گذشته در بییشتر روزها بیمار فوتی نداشتیم.

او اضافه کرد: در صورتی که فاصله‌گذاری اجتماعی و انفرادی از سوی شهروندان استان اردبیل رعایت شود به سرعت به وضعیت سفید دست می‌یابیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به مشکلات مراکز درمانی شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان گفت: تلاش می‌شود در برنامه‌های پنج و ۱۰ ساله مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان احصا شده و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: قرارداد خرید یک دستگاه سی تی اسکن برای این شهرستان منعقد شده و تا دو ماه آینده تحویل گرفته می‌شود و دستگاه ام آی آر نیز در نوبت تهیه قرار داشته و تا ۶ ماه آتی تامین خواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا در کرونا در کشور ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر می‌باشد که از این تعداد هفت هزار و ۴۱۷ نفر جان باخته‌اند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up