• شناسه خبر : 31235
  • تاریخ انتشار : 27 تیر 1399 - 02:35

عضو شورای شهر اردبیل گفت: خانه ریاضیات به شکل مکتوب گزارشی از عملکرد خود را در چند سال اخیر ارائه کند تا شورا و شهرداری در جریان آن قرار گیرند.

 

علیرضا غریبی

مهندس غریبی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به طرح شورا در کاهش تدریجی حمایت از خانه ریاضیات اظهار کرد: بهتر است این طرح در کمیسیون‌های تخصصی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا با دعوت از رئیس خانه ریاضیات عملکرد این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته و شائبه‌های احتمالی به صراحت رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه و حضور دانش‌آموزان در مسابقات مختلف و کسب مقام‌های ملی و همچنین ارائه برنامه پیش رو می‌تواند در تصمیم‌گیری ما بسیار مهم باشد تا با یک برنامه‌ریزی مدون بتوان به تقویت جنبه‌های مختلف این طرح کمک کرد.

عضو شورای شهر اردبیل به مدیریت عالی شهرداری در اخذ تسهیلات از بانک مسکن برای پروژه شهریار افزایش سهم خود در این پروژه مشارکتی اشاره کرد و افزود: ما مالک ۳۶ واحد از این پروژه مسکونی و تجاری هستیم که با فروش ۶ واحد به راحتی می‌توانیم سود دوران مشارکت و اقساط تسهیلات را پرداخت کرده و ۳۰ واحد دیگر سود خالص برای شهرداری محسوب می‌شوند.

غریبی در مورد احداث واحدهای تجاری در کاربری مساجد و مکان‌های مذهبی تصریح کرد: هرچند از این محل درآمدی نصیب هیئت امنای مساجد می‌شود اما واحد شهرسازی ما باید در صدور پروانه و نظارت بر نقشه اجرایی اجازه ساخت و ساز مازاد تجاری را در فضای مسجد ندهند.

وی گفت: شایسته نیست که فضای معنوی مساجد را با ساخت و سازهای تجاری مخدوش کنیم بلکه در یک حد متعارف این کار ایرادی ندارد اما اینکه تمام فضای بیرونی مسجد به کاربری تجاری داده شود، نه در شان مسجد و نه در شان اردبیل است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up