• شناسه خبر : 35638
  • تاریخ انتشار : 16 شهریور 1399 - 02:58

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تعالی واقعی رفتار اجتماعی در گرو امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

آبیاری مزارع کشاورزی

حجت الاسلام اکبر اکبری به همراه رئیس این سازمان و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و دستگاههای تابعه که به صورت زنده و مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس  در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود ،  با اعلام  این خبر افزود: از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۱ سال می گذرددر طی این مدت اصول و مبانی امر به معروف و نهی ازمنکر به صورت تئوری به بهترین نحو ممکن آموزش داده شده است و به جنبه های عملی این فریضه مهم پرداخته نشده است بهتر است انجام این مفرضیه الهی جنبه عملی به خود بگیرد

این مقام مسئول افزود: اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم قطعا آمار اختلاص و دزدی و زراندوزی به شدت کاهش پیدا می کند . انجام این فریضه الهی می تواند گلوگاههای فساد و بی عدالتی را در جامعه بخشکاند

اکبری افزود: سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا را بپاکردند. یکی از ویژگی‌های عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر این است که دشمنان و بدخواهان نمی‌توانند بر شخصی که امر به معروف و نهی از منکر کرده غالب و چیره شوند ولی اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود، خلاف این امر رخ می‌دهد و پیروزی دشمنان و بدخواهان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد : جهاد در راه خداوند متعال تنها جنگیدن در جبهه‌ها نیست بلکه موارد مختلفی دارد که حتی ممکن است میان برخی از شعبه‌های جهاد با امر به معروف رابطه چندانی وجود نداشته باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up