• شناسه خبر : 4633
  • تاریخ انتشار : 14 فروردین 1398 - 09:17

 فرماندار خلخال گفت: در تعطیلات نوروز امسال 60 درصد از مجموع مسافران ، میهمانان و گردشگران این شهرستان از مسیر ارتباطی اسالم وارد این شهرستان شدند

به گزارش از شهرخوان، فریدون بابایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر مسدود شدن این راه ارتباطی در تعطیلات نوروز امسال ، این راه حتی برای لحظه ای هم مسدود نشده است.

وی گفت: برغم شرایط نامساعد جوی و تدوام بارندگی های برف و باران در راه های منتتهی به استان گیلان ، مسافران نوروزی جاده اسالم – خلخال را برای رسیدن به شهرهای استان های اردبیل ، آذربایجان شرقی و زنجان انتخاب کردند.

وی با قدردانی از تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در تلاش شبانه روزی برای بازنگهداری مسیر زیبای خلخال به اسالم در روزهای بارندگی برف و بروز کولاک اظهار داشت: خبر مربوط به مسدود بودن این جاده در تعطیلات نوروز شایعه ای بیش نبوده و انتظار از افکار عمومی کسب خبر از منابع موثق خبری است.

بابایی از ادامه عملیات اجرای پروژه تبدیل راه فرعی خلخال به اسالم به اصلی در حوزه استحفاظی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: در 2 سال گذشته برای تبدیل 11 کیلومتر از راه فرعی قدیم این جاده به راه جدید با مشخصات فنی راه اصلی و عرض آسفالت 11 متر و همچنین ارتقای ایمنی راه 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

بابایی
او اظهار داشت: انتظار از مسئولان استان گیلان اجرای پروژه ارتقای ایمنی راه و اجرای روکش آسفالت در مناطق تخریب شده آسفالت جاده و همچنین خط کشی این مسیر مه گیر در حوزه استحفاظی این استان برای رفاه حال گردشگران عبوری از این جاده زیبا و توریستی مشترک اردبیل و گیلان است.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.

وجود 12 کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up