راه اندازی پویش های متعدد نمونه این مصداق است. این ها را نگفتیم تا فکر کنید برای آنکه هدف دار زندگی کنید باید پویش با هر مضمونی را راه بیندازید. هدفمان تنها این بود تا تلنگری به خود بزنید و آگاهانه وارد پویش هایی شوید که در ارتقای فرهنگ گام برداشته است.

مشارکت

چند درصد از امور روزانه تان از پیش برنامه ریزی شده است؟ تا کنون شده یک کار را با دقت تمام انجام دهید و پیگیر باشید تا به هدف نهایی که در سر دارید، برسید. مگر چه فرقی با سلبریتی ها دارید که دست به یک اقدام آگاهانه می زنند و بازخوردهای خوبی دستگیرشان می شود.

راه اندازی پویش های متعدد نمونه این مصداق است. این ها را نگفتیم تا فکر کنید برای آنکه هدف دار زندگی کنید باید پویش با هر مضمونی را راه بیندازید. هدفمان تنها این بود تا تلنگری به خود بزنید و آگاهانه وارد پویش هایی شوید که در ارتقای فرهنگ گام برداشته است. فراموش نکنید هر چه نمودار فرهنگ ِعموم سیر صعودی به خود بگیرد بی تردید شرایط زیستن آسان تر می شود. البته از آنجایی که هر کاری از قانون خودش پیروی می کند ضروری است بی گدار به آب نزنیم و با پشت سر گذاشتن مراحل زیر اقدام به یک فعالیت فرهنگی نماییم.

فرقی نمی‌کند موضوع و مضمون چه باشد. خواه اقتصادی باشد و خواه فرهنگی و… مهم این است که آگاهانه اذهان عمومی را تحت‌تأثیر قرار بدهد. این روزها که شاهد رشد قارچ گونه کاربران اینترنتی هستیم به چنین اقداماتی بیش از پیش احساس نیاز می‌شود. اما از قلم نیفتد که ورود به این عرصه قوانین منحصر به فردی دارد.

١_بی‌گدار به آب نزنید

همیشه کاری به سرانجام می‌رسد که پیشینه‌ای پر رنگ و پر بار داشته باشد. حالا می‌خواهید اسمش را تحقیق و تفحص بگذارید یا کنجکاوی یا مو را از ماست کشیدن. برای رسیدن به هدف‌تان نیازمند پژوهش در حوزه آن موضوع خاص هستید، برای راه‌اندازی یک پویش نباید بی‌گدار به آب زد. حتما باید در مرحله اول قبل از هر اقدامی نیازسنجی کرد و با شروع پویش تمام بازخوردها را مدنظر قرار داد و در انتها عملکرد پویش را جست‌وجو کرد.

٢_اول شناخت بعد کار

باید شش‌دانگ حواستان را جمع کنید. ضروری است بدانید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند و از همه مهم‌تر چه گروه سنی هستند؟

٣-ضرورت هدف‌گذاری

اگر قرار باشد بی‌هدف به جلو برانید به طور قطع با یک مانع بزرگ روبه‌رو می‌شوید. عزمتان را جزم کنید تا با راه‌اندازی یک پویش به خدمات‌رسانی بهتر دست پیدا کنید.

۴_اهمیت ارتباط‌گیری

وارد مرحله حساسی شده‌اید. تا خودتان ندانید قصد و غرضتان از راه‌اندازی پویش چیست به طور قطع به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. باید روی برقراری ارتباط با مخاطبتان خیلی نکته‌سنج باشید.
۵_رسانه منتخب

فرقی نمی‌کند تبلیغاتتان مکتوب باشد یا روی صفحه یک تلویزیون شهری باشد یا اصلا روی یک کانال با تعداد عضو بالا باشد. مهم این است که سبک وسنگین کنید که تبلیغ موضوعی که برایش پویش راه انداخته‌اید در کدام رسانه جواب مثبت می‌دهد و همچنین افکار عمومی را ترغیب می‌کند تا به پویشی که شما راه انداخته‌اید، بپیوندند.

۶_ذره‌بین بردارید

با توجه به بازخوردهای پویشی که راه انداخته‌اید به طور قطع می‌توانید میزان کارایی پویش را ارزیابی کنید. رمز موفقیت این است که کوچک‌ترین بازخورد را زیر ذره‌بین ببرید.

صرفا جهت اطلاع

پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد راه انداختن پویشی دارید و در مقابل انتظار حمایت خود جوش دارید حتما با رعایت چند نکته زیر وارد عمل شوید.

١- تا حد امکان موضوعی را برای پویش راه انداختن انتخاب کنید که به بالا بردن فرهنگ عموم کمک می‌کند.
٢-باید راهبرد اجتماعی داشته باشید.
٣- ایجاد علاقه کنید.
۴- به روز باشید و از انتشار اخبار روز غافل نشوید.
۵-برای مخاطب شفاف‌سازی کنید.
۶- از دیگران کمک بگیرید.
٧- هشتگ پر محتوا و پیام انتخاب کنید.
٨- یادتان باشد ٨٨ درصد کاربران اینترنتی ویدئو تماشا می‌کنند از ساخت یک ویدئو جذاب غفلت نکنید.


ملیحه ابراهیمی

  پرینت

http://shahrkhan.ir/5514