• شناسه خبر : 6257
  • تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1398 - 10:25

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ما در حال حاضر ۱۶ هزار مشترک پرمصرف برق داریم که اخطار لازم را برای کاهش مصرف این مشترکان ارائه دادیم.

حسن محمدی

به گزارش شهرخوان، حسن محمدی در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: در گذر از پیک مصرف تابستان ما برنامه‌های خود را در بخش خانگی، صنایع و کشاورزی، تجاری و ادارات تدارک دیدیم تا پیک تابستان را بدون کمترین خاموشی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه منطقی نیست برای گذر از این پیک و چندین هفته محدود و ۲۰۰ ساعت ایام پیک مصرف نسبت به احداث نیروگاه‌های جدید و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق تمرکز داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تولید برق استان یک هزار مگاوات است و ما از طریق شبکه توزیع این هزار مگاوات را با اتصال به شبکه سراسری مصرف می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود به تناسب تولید و مصرف هیچ مشکلی در تابستان امسال با صرفه‌جوئی مشترکین در حوزه‌های مختلف نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به وجود ۵۵۰ هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و افزود: ۴۵۰ هزار مشترک خانگی و ۶۴ هزار مشترک تجاری هستند و مشترکان حوزه صنعت ما که دارای ارزش افزوده هستند ۶ دهم درصد در بخش صنعت و ۸ دهم درصد در بخش کشاورزی هستند.
محمدی ادامه داد: ۲۳ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت است که این رقم در سال گذشته با ۱۲ درصد رشد روبرو بوده است.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته و در ایام پیک مصرف با برخی خاموشی‌های ناخواسته روبرو بودیم که مشکلی فرا منطقه ای بود و خارج از حوزه استان و شرکت توزیع برق استان بود اما با توجه به پیک مصرف ما در تابستان که ۴۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده امسال سهمیه تعیین شده برای استان ۳۵۵ مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۲ مگاوات با این اوضاع کمبود داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به وضعیت جوی استان و پیش بینی افزایش ۲ الی ۳ درجه دما در تابستان اشاره و اظهار کرد: به ازای هر درجه افزایش دما ۶ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود به طوری که اگر گرمای تابستان به بیش از ۲۹ درجه برسد ما با ۱۵ مگاوات افزایش مصرف برق مواجه خواهیم شد.

محمدی ضرورت اطلاع‌رسانی عمومی را برای همراهی مردم در تابستان به نیت کاهش مصرف انرژی یادآور شد و خاطرنشان کرد:در نشست با صنایع با دیماند بالای یک مگاوات و نیز سایر صنایع دراردیبهشت ماه سالجاری، تاکید شد در صورت مدیریت مصرف و کاهش ۳۰ درصد مصرف در ساعات پیک و کشاورزان در صورت عدم مصرف در چهار ساعت پیک ،در سایر ساعات بصورت رایگان از انرژی برق مصرفی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: ما به راحتی می‌توانیم در بخش صنعت ۱۲ درصد، کشاورزی ۹ درصد، تجاری و اداری تا ۲ درصد و خانگی نیز تا ۱۷ درصد کاهش مصرف را رقم بزنیم که در این زمینه ما برای مشترکین پرمصرف اعمال جرایم را مدنظر قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به شناسایی ۱۶ هزار مشترک پرمصرف برق در استان با رقم مصرف بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه گفت: ما انتظار داریم تا با تاکید استاندار اردبیل تغییر ساعات ادارات را در اردبیل در ایام پیک مصرف برق اعمال کنیم که براساس بخشنامه‌های ارسالی ساعات ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر تعیین شده است.

محمدی اضافه کرد: سال گذشته این تغییرات ساعات ادارات در استان اعمال نشد ولی امیدواریم از اول تیرماه تا ۲۰ مرداد این تغییر ساعات در کنار استفاده از ۸۵ دستگاه دیزل ژنراتور در دستگاه‌های اجرایی در ساعات پیک مصرف اعمال شود.

وی از نصب کنتورهای هوشمند ویژه کشاورزان و همچنین استفاده دستگاه‌های اجرایی از انرژی تجدیدپذیر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سهمیه تعریف شده استان اعلام شده تلاشمان بر این خواهد بود تا با همراهی هموطنان خاموشی‌ها را اعمال نکنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up