• شناسه خبر : 6378
  • تاریخ انتشار : 02 خرداد 1398 - 10:51

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پارسال 117 طرح تولیدی راکد کشاورزی در استان فعال شد اما هنوز 89 طرح با پیشرفت فیزیکی 30 تا 80 درصد نیمه تمام مانده است.

خلیل نیکشاد

فعالیت 117 طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان اردبیل 

به گزارش شهرخوان، خلیل نیکشاد در مصاحبه با خبرنگاران افزود: طرح های فعال شده شامل طرح های تولید محصولات کشاورزی ، دامی، طیور و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی هستند که با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان فعال شده اند.

وی همچنین گفت که بهره برداری از طرح های نیمه تمام کشاورزی نیز نیازمند 9 هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تحقق می توان شاهد اشتغال زایی در آنها بود.

راه اندازی بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای

نیکشاد با بیان اینکه بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس آباد مغان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این مجتمع گلخانه ای با مساحت هزار و 500 هکتار در اراضی شهرستان پارس آباد مغان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور فعال خواهد شد.

نیکشاد اظهار داشت: مطالعات طراحی تفصیلی این شهرک در سطح هزار هکتار و عملیات احداث زیرساخت فاز اول در 200 هکتار در حال انجام است و احداث خیابان ها، اجرای جداول، اجرای بخشی از عملیات لوله کشی آب واحدهای تولیدی و آب شرب به طول 15 کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: 10 گلخانه دیگر در شهرستان گرمی ،خلخال،بیله سوار و اردبیل با تامین زیر ساخت های مورد نیاز در دست اقدام است و برای راه اندازی آنها 20 هزار میلیارد ریال نیاز است.

استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.

این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up