• شناسه خبر : 6506
  • تاریخ انتشار : 07 خرداد 1398 - 09:27

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در وضعیت فعلی دو پروژه کلان بیمارستان 500 تخت خوابی نجف زاده و بیمارستان هزار تخت خوابی در دست اجرا است.

بیمارستان

به گزارش شهرخوان، چهارمین کلینیک ویژه خدمات درمانی مناطق کم‌برخودار اردبیل با عنوان کلینیک تخصصی« امام علی(ع) » در ۳۱۰۰ متر مربع، هزینه کرد ۷ میلیارد تومان و استقرار ۱۱ رشته پزشکی در شهرک کارشناسان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: کلینیک‌های درمانی در حاشیه شهرها و مناطق محروم و با هدف توزیع خدمات درمانی و عدالت در دریافت خدمات راه‌اندازی می‌شود.

قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: تعدادی از کلینیک‌ها در داخل بیمارستان و برخی در خارج از بیمارستان احداث می‌شود که تاکنون چهار کلینیک در مرکز استان و در خارج از بیمارستان راه‌اندازی شده و خدمات آن در بعد از ظهرها ارائه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 11 رشته پزشکی از جمله مغز و اعصاب، قلب و عروق، گوارش بزرگسالان، گوارش کودکان، جراحی عمومی، بیماری های کلیوی، خون، چشم و ارتوپدی در کلینیک تخصصی امام علی (ع) دایر شده است، گفت: خدمات با تعرفه دولتی تعریف شده و تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت مورد پذیرش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تعرفه ویزیت پزشک متخصص 4800 تومان و تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص 5800 تومان است و به زودی پزشکان رشته‌های دیگری نیز در این کلینیک مستقر خواهند شد.

قدرت اخوان اکبری

پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع در روستاها

همچنین معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل در این مراسم به پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع در استان همگام با کشور اشاره و تصریح کرد: در فاز نخست طرح نظام ارجاع در روستاها پیاده شده است.

محمد رضا رضایی افزود: در طرح نظام ارجاع در ابتدا بیمار توسط پزشک عمومی و پزشک خانواده ویزیت شده و در ادامه با تشخیص پزشک به متخصص و فوق تخصص معرفی می‌شود و در واقع چرخه صحیحی در درمان فرد طی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بخش روستایی این طرح با معرفی بیمار از مراکز بهداشتی به مراکز تخصصی اجرا می‌شود و به مرور زمان با اجرای آن در شهرها مردم خدمات درمانی تخصصی را دریافت می‌کنند و نوبت دهی نیز از طریق خود پزشک انجام خواهد شد.

معاون درمان علوم پزشکی استان تصریح کرد: در وضعیت فعلی خدمات تخصصی و فوق تخصصی با نوبت دهی اینترنتی، تلفنی و حضوری انجام می‌شود که در کلینیک های ویژه نیز به این شکل است.

رضایی در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: با توجه به استانداردهای تعریف شده برای هر هزار نفر 1.5 تخت بیمارستانی در بخش دولتی و یک تخت بیمارستانی در بخش خصوصی تعریف شده است و در استان اردبیل با جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در حال حاضر 1800 تخت در بخش دولتی و 450 تخت در بخش غیردولتی داریم.

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در افق 1404 افزایش تخت‌ها تا 4 هزار مورد برنامه‌ریزی شده و در وضعیت فعلی نیز دو پروژه کلان بیمارستان 500 تخت خوابی نجف زاده و بیمارستان هزار تخت خوابی در دست اجرا است که بهره‌برداری از این دو نیاز به تخت‌های درمانی اردبیل را تا سال‌ها جبران خواهد کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان شهدای پارس آباد با 148 تخت گفت: همچنین بهره‌برداری از بیمارستان تروما نیز 100 تخت به امکانات درمانی استان می‌افزاید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up