• شناسه خبر : 920
  • تاریخ انتشار : 06 اسفند 1396 - 01:47

طی آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان، لایحه برنامه و بودجه 577 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش شهرخوان، در مراسمی که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانون اردبیل برگزار شد طبق روال سال‌های گذشته در یک ماه مانده به پایان سال شهردار اردبیل لایحه بودجه سالانه خود را تقدیم پارلمان محلی کرد تا در فرصت باقیمانده از سالجاری با تلاش اعضای شورای شهر و تشکیل جلسات کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی، زمینه تصویب لایحه بودجه 97 فراهم آید.شهردار اردبیل در مراسم تقدیم لایحه بودجه 97 به شورای شهر اظهار کرد: به نسبت سال گذشته 10 درصد رقم بودجه سالانه شهرداری افزایش یافته به طوری که از 577 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر 31 درصد جاری و 69 درصد عمرانی است.

حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: ما سال گذشته 522 میلیارد تومان پیشنهاد بودجه سالانه داشتیم که تاکنون از این بودجه که 32 درصد جاری و 68 درصد عمرانی بوده 80 درصد محقق شده است.

وی افزود: در بودجه سالجاری 100 میلیارد تومان منابع برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش شهری پیش‌بینی شده بود که از این میزان بخش عمده‌ای از منابع تحقق پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال همه این رقم به عنوان سهم شهرداری در بحث مشارکت تامین شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: ما امسال با کاهش یک درصدی در هزینه‌های جاری و افزایش این رقم به اعتبارات عمرانی سعی داریم تا در بودجه 97 زمینه عمران و آبادانی و توجه بیشتر به کارهای زیربنایی را فراهم کنیم.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در روال عادی باید 40 درصد بودجه‌ها جاری و 60 درصد عمرانی باشد که ما سعی کردیم با کاهش 8 درصدی از این رقم در هزینه‌های جاری بیشترین تمرکزمان را با بها دادن به انضباط مالی، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری و به حداقل رساندن ریخت و پاش‌ها سعی کنیم تا به معنای واقعی اهداف و برنامه‌های شهرداری محقق شود.

وی بیان کرد: در سال 95 بودجه شهرداری 297 میلیارد تومان بود که ما این رقم را در سالجاری با 100 درصد افزایش به 525 میلیارد تومان رساندیم تا افزایش محسوسی را در سرانه ارائه خدمات به شهروندان شاهد باشیم.

شهردار اردبیل گفت: در حالی که در سال 95 به ازای هر شهروند 600 هزار تومان باید خدمات از سوی شهرداری ارائه می‌شد این ظرفیت را در بودجه سال آینده به یک میلیون تومان ارتقا دادیم.

لطف‌اللهیان ویژگی‌های بودجه 97 را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش اعتبارات جاری و انضباط مالی و اداری دانست و خاطرنشان کرد: قطعا همه همکاران ما در شورا و شهرداری اهتمام جدی دارند تا اهداف متعالی در این حوزه تحقق یابد.

shahrkhan ir boodjeh3

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up