• شناسه خبر : 9958
  • تاریخ انتشار : 27 تیر 1398 - 01:13

افزایش رشد جمعیت و تغییرات آب و هوایی در سرتاسر جهان فشار شدیدی به شبکه های آبی وارد کرده است.

شهر هوشمند

به گزارش شهرخوان، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ۷.۷ میلیارد انسان روی کره زمین زندگی می‌کنند که این رقم تا سال ۲۰۳۵ به حدود ۱۰ میلیارد خواهد رسید و به این ترتیب رشد روزافزون تقاضا برای منابع گران بهای آب افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر بحران آب، بیشتر در شهرهای پرجمعیت دیده می شود؛ به عنوان مثال بسیاری از شهرهای هند از جمله بنگلور، بمبئی، دهلی و بخش های هریانا با کمبود آب مواجه هستند. مشکل آب همچنین درشهرهایی همچون سائو پائولو، پکن، قاهره، جاکارتا، مسکو، استانبول، مکزیکوسیتی، لندن، توکیو نیز مشهود است.

آلودگی و کمبود آب علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد بر سازمان‌ها و تاثیر بر عملکرد اجرایی آن‌ها، تاثیر بسزایی بر محیط زیست نیز وارد می‌کند از این رو راه حل‌­های پایان دادن به این معضل به شکلی جدی در حال بررسی است.

با توجه به شرایط ذکر شده، نوآوری‌ها در راستای هوشمند ساختن شهرها از جمله پیاده سازی سیستم های هوشمند مدیریت آب امری حیاتی است. شهرهای توسعه یافته باید برای تصفیه آب، به روش هوشمند و به نحوی که آب پاک، ۲۴ ساعته تامین باشد، برنامه ریزی کنند.

هوشمندسازی روند تصفیه آب شامل مجموعه ای یکپارچه از اطلاعاتی است که از شبکه های آبی جمع آوری می شود. با اجرایی شدن سیستم تصفیه آب هوشمند، اطلاعاتی را که قبلا در طی یک سال محاسبه می شد، می توان با این روش یک روزه به دست آورد.

تصفیه خانه

 

هوش مصنوعی در حال حاضر موضوع مهمی برای مسئولان شهری است. توسعه هوش انسانی با هوش مصنوعی به شکوفایی شهرهای هوشمند کمک بسزایی می کند. با سرمایه گذاری بر فناوری های هوش مصنوعی، می توان اطلاعات مورد نیاز شبکه‌ها و زیرساخت‌های آبی را بلافاصله جمع آوری و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

شهر هوشمند

داده های سیستم های هوشمند قابلیت هایی چون بهبود ردیابی نشت، تشخیص محل دقیق نشت، تشخیص هشدارهای نشت آب در لحظه، تشخیص صحت هشدارها، نظارت لحظه ای بر شبکه آب، واکنش سریع به شبکه آب و مسائل کیفیتی آن، مدیریت فشارهای ایجاد شده و کاهش انفجارها و بهبود ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مصرف کنندگان را شامل می‌شود.

سازمان های مسئول و دولت ها به منظور تامین آب آشامیدنی ۲۴ ساعته و توسعه شهرهای هوشمند باید به فکر اجرایی کردن نسل جدید سیستم های هوشمند آب باشند. علاوه بر این، بهبود وضعیت فاضلاب ها به استانداردهای بالاتر منجر به ایجاد یک منبع اضافه و حیاتی برای تامین آب شهری می شود؛ استفاده مجدد آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه باعث می شود فشار وارده به منابع اصلی و سنتی کم شود. این تکنولوژی در حال حاضر در بسیاری از شهرهای دنیا در حال اجرا است تا به حفظ منابع گران بهای آب کمک شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up