• شناسه خبر : 10085
  • تاریخ انتشار : 30 تیر 1398 - 12:42

عوامل متعددی برای حفظ سلامت بدن در نظر گرفته می‌شود که در ادامه برخی از مهمترین راهکار‌ها برای تحقق این هدف‌ها را بررسی می‌کنیم.

سلامت
شهرخوان: رژیم غذایی گیاه خواری شانس ابتلا به پرفشاری خون، دیابت نوع ۲ و التهاب روده را کاهش می‌دهد

بار‌ها از منابع مختلف توصیه‌هایی درباره زندگی سالم و طول عمر بیشتر مطرح شده است چندین روش ساده و آسان است که نشان می‌دهد چطور باید در بزرگسالی به سلامت خود کمک کنیم را خواهید خواند.

رژیم غذایی نیمه گیاه خواری را دنبال کنید

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی به سلامت بدن کمک می‌کند و مزایای بسیاری برای بدن دارد برای طول عمر بیشتر افراد حتی اگر به طور کامل گیاه خوار نمی‌شوند بهتر است رژیم غذایی نیمه گیاه خواری را دنبال کنند یعنی در کنار مصرف غذا‌های گوشتی مصرف سبزیجات را هم در برنامه غذایی باشد.

رژیم غذایی

استفاده از میوه و سبزیجات در هر وعده غذایی

دستورالعمل‌های تغذیه‌ای نشان می‌دهد که در هر وعده غذایی باید میوه و سبزیجات به وفور وجود داشته باشد و ترکیب آن‌ها در هر وعده مهم است با وجودی که میوه‌ها و سبزیجات با عنوان منبع غذایی سالم مصرف می‌شوند باید انواع مختلف و رنگارنگ آن را مورد توجه قرار داد تا رژیم غذایی غنی از انواع مواد مغذی باشد.

میوه

کاهش نوشیدنی  

اضافه کردن شکر به هر آنچه می‌خورید ایده خوبی برای خوشمزه شدن آن است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های شیرین دو بار در روز ۲۶ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد؛ همچنین این نوشیدنی‌ها سکته قلبی، چاقی و مشکلات گوارشی در پی دارد؛ بهتر است افراد برای حفظ رطوبت بدن از آب استفاده کنند.

آبمیوه

تحرک خود را زیاد کنید

بر اساس رهنمود‌های فعالیت‌های فیزیکی هر فرد حداقل باید ۱۵۰ دقیقه در هفته تحرک داشته باشد محققان معتقدند که هرگونه تحرک بهتر از ساکن بودن و نشستن محسوب می‌شود بنابراین افراد بهتر است یکی از سرگرمی‌های خود را تحرک داشتن در نظر بگیرند.

خواب کافی داشته باشید

در جامعه امروز نیز زمان خواب استاندارد کمتر مورد توجه است و این در حالی است که خواب کافی به سلامت بدن کمک می‌کند؛ کمبود خواب موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، اضافه وزن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های بدن می‌شود.

افراد برای آن که عادت به خواب کافی داشته باشند بهتر است هر شب ۱۵ دقیقه زودتر از حالت معمول به رختخواب بروند.

خواب

دسترس را از خود دور کنید

هر فردی معمولا در زندگی با استرس مواجه است و واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان می‌دهد اغلب افراد بر اساس استرس دچار معده درد می‌شوند یا در خواب آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود.

تسکین استرس می‌تواند از طرق مختلفی همچون مدیتیشن، ورزش کردن یا مراجعه به مشاور باشد.

دست هایتان را شست و شو کنید

یکی از راه‌های ساده، اما اثرگذار برای حفظ سلامتی شست‌وشوی دست‌ها است البته باید این کار به طور اصولی انجام شود و حداقل ۲۰ ثانیه فرآیند شست‌وشوی کامل انجام شود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

up