• شناسه خبر : 10286
  • تاریخ انتشار : 03 مرداد 1398 - 08:28

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: برای کاهش تصادفات رخ به رخ و واژگونی یک سری اقدامات کم هزینه و زودبازده مانند اجرای نوار لرزنده‌های میانی به همراه خط کشی دوبل و تسطیح شیب شیروانی، آرام‌سازی ترافیک در ورودی فرعی به اصلی با تابلوها و کاهنده‌های سرعت و توسعه شبکه بزرگراهی استان از جمله تکمیل پروژه‌های چهار خطه کردن محورهای ارتباطی، پیشنهاد می‌شود.

72

به گزارش شهرخوان، معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اردبیل در رتبه اول متوفیان جاده‌ای فصل تابستان سال گذشته با سهم 38/3 درصد قرار گرفته است و توسعه شبکه بزرگ‌راهی این استان باید در اولویت قرار گیرد.

مهدی مخبر  در نشست با اعضای ستاد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که در محل سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اردبیل از لحاظ متوفیان جاده‌ای فصل تابستان سال گذشته با سهم ۳۸/۳ درصد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و از این‌رو توسعه شبکه بزرگ‌راهی این استان باید در اولویت قرار گیرد.

افزایش ایمنی راه‌ها

وی با بیان اینکه اردبیل از لحاظ فوت در محل تصادف نیز با ۶۴ درصد در رتبه ششم کشوری قرار دارد، افزود: این استان از لحاظ متوفیان جوان ۲۰ تا ۴۰ سال نیز با سهم ۴۲/۹ درصد در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفته است و ما با افزایش ایمنی راه‌ها و دیگر موارد لازم در تأمین جاده‌های امن امیدوار به بهبود آمار مذکور هستیم.

تخلفات ثبت شده سیستمی اردبیل از وضعیت بهتری برخوردار است

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به وضعیت مناسب اردبیل در برخی از شاخص‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: تخلفات ثبت شده سیستمی اردبیل در سه ماهه اول ۹۸ به میزان ۶/۴ درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است.

مخبر ادامه داد: با آسیب شناسی‌های انجام یافته و احصای آمار تصادفات رخ به رخ در محورهای اردبیل – خلخال، محور مرادلو و محور جعفرآباد بیشتر از سایر مسیرها اتفاق افتاده و در این خصوص رفع نقاط حادثه خیز، چهار بانده کردن جاده‌ها و ارتقای فرهنگ رانندگی و نقش نظارتی مورد نیاز است.

به گفته وی برای کاهش تصادفات رخ به رخ و واژگونی یک سری اقدامات کم هزینه و زودبازده مانند اجرای نوار لرزنده‌های میانی به همراه خط کشی دوبل و تسطیح شیب شیروانی، آرام‌سازی ترافیک در ورودی فرعی به اصلی با تابلوها و کاهنده‌های سرعت و توسعه شبکه بزرگراهی استان از جمله تکمیل پروژه‌های چهار خطه کردن محورهای ارتباطی، پیشنهاد می‌شود.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: بهره‌برداری بهینه از دوربین‌های کنترل سرعت سیار، بهره‌گیری از باسکول‌های ثابت و سیار برای کاهش تخلفات اضافه بار، افزایش گشت‌های کنترلی برای مقابله با مصرف مشروبات الکلی و روان‌گردان، ارتقای سطح اعمال مدیریت برای کاهش زمان طلایی امدادرسانی با برگزاری مانورهای امدادی و ارتقای خدمات پیش بیمارستانی، بیمارستانی و حوادث جاده‌ای می‌بایست در اولویت محورهای پرتصادف کشور قرار گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

up