• شناسه خبر : 19138
  • تاریخ انتشار : 04 آذر 1398 - 11:52

انجام ورزش‌هایی که شدت زیادی دارند یکی از راه‌های موثر برای سوزاندن چربی‌ها و افزایش کارایی هوازی است.

چاقی وزن

 

چگونه کالری بسوزانیم؟

 

چاقی

 

شهرخوان، ورزشهای شدید به معنای ورزش‌هایی نیست که فشار زیادی به بدن بیاورد.

اگر می خواهید ورزش‌هایی را انجام دهید که به مچ‌ها، زانوها و لگن فشار نیاورند می توانید آنهایی را انتخاب کنید که آسیبی به بدن نمی‌رسانند.

ورزش‌های زیر می‌توانند مناسب باشد، زیرا با افزایش شدت آنها، میزان آسیب‌رسانی‌شان افزایش نمی‌یابد.

 شنا

 

شنا

مقاومت آب باعث می‌شود که عضلات فعالیت داشته باشند و فشار به مفاصل کمتر شود.

شنا تمامی اعضای بدن را درگیر می‌کند و میزان آمادگی هوازی را نیز افزایش می‌دهد.

می توانید ‌شدت شنا کردن را با استفاده از انواع مختلف حرکات شنا افزایش دهید.

دوچرخه‌سواری

 

دوچرخه سوار

 

دوچرخه‌سواری چه در فضای باز و چه در فضای بسته یکی از بهترین فعالیت‌ها برای افزایش توانایی قلبی – عروقی است.

اگر زمان زیادی ندارید، می توانید با استفاده از روش‌های مختلف همچون انجام دوچرخه‌سواری کوتاه مدت و شدید شدن این ورزش را افزایش دهید.

برای انجام این کار می توانید به مدت ۴۰ ثانیه تا جایی که می توانید پدال بزنید و ۲۰ ثانیه با شدت کمتر این کار را انجام دهید. این مراحل را شش تا هشت بار تکرار کنید.

 قایقرانی

قایقرانی ورزشی قدرتی است که بر روی بازوها، کمر، پاها و بالاتنه کار می‌کند.

در قایقرانی باید با پاها فشار بیاورید و بعد دست‌ها و کمر را حرکت دهید.

این کار باعث می‌شود که به بدن فشار نیاید.

ضمنا این روش باعث افزایش کالری سوزی می‌شود.

 بالا رفتن از پله‌ها

بالا رفتن از پله‌ها باعث افزایش قدرت عضلات می‌شود.

این کار ریه‌ها و قلب را قدرتمند می‌کند. سعی کنید در ۳۰ ثانیه با سرعت از پله ها بالا بروید.

سپس دوباره از پله‌ها پایین بیایید و شش تا هشت بار این کار را تکرار کنید.

 یوگا

 

یوگا

 

هنگامی که بر کالری سوزی فکر می‌کنیم، یوگا جزو ورزش‌هایی نیست که به ذهن ما می‌رسد.

با این حال یوگا ورزشی است که زیاد به بدن فشار نمی‌آورد و بسیار موثر است.

یوگا باعث افزایش قدرت، انعطاف پذیری و آمادگی جسمانی می‌شود.

این ورزش بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند.

یوگا کالری سوزی زیادی دارد.

برای افزایش شدت این ورزش می توانید میزان زمان انجام حرکت را افزایش دهید و به سمت انجام حرکات پیشرفته تر بروید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

up