• شناسه خبر : 26527
  • تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1399 - 07:11

مسیر آق داش به بیله سوار مغان بخاطر لابی گری ها بلاتکلیف بوده و بیت المال مملکت روز به روز از بین می رود که این روزها تشنه عدالت دادسرای استان چشم به راه است.

جاده-بزرگراه- اتوبان
اتوبان قفقاز از مرکز استان شروع و با گذر از شهر رضی، آق داش باید به بیله سوار مغان بعنوان جاده بین المللی وصل می شد و مورد استفاده میلیون ها  مسافری که از کشورهای روسیه، داغستان، گرجستان، ترکیه و آذربایجان قصد مسافرت از طریق گمرک بیله سوار مغان به سایر نقاط دنیا را داشتند قرار می گرفت که البته باید این نقطه مهم را نیز اضافه کرد که سالانه بیش از هزاران نفر از مسلمانان منطقه قفقاز، آذربایجان و داغستان از طریق گمرک بیله سوار جهت زیارت عتبات عالیات در ایران و عراق، مسافر کشور عزیزمان ایران می شوند.
اتوبان آق داش علاوه بر کوتاه کردن مسیر ۳۰ دقیقه ای بین مرکز استان اردبیل و شهرستان های بیله سوار و پارساباد هزینه های سوخت در سطح کشور را نیز در حد بسیاری گاهش می دهد چرا که مغان منطقه ای حاصل خیز بوده و تردد کامیون ها جهت حمل محصولات کشاورزی که بی شک سوخت مصرف می کنند ادعایی غیر قابل انکار نیست.
براساس نظریه کارشناسان حمل نقل عمومی و مهندسان فنی جاده سازی ساخت ساده ترین پل جاده ای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و این در حالی است که از سال ها پیش حدود ۵ پل ساخته شده در مسیر آق داش به بیله سوار مغان بخاطر لابی گری ها بلاتکلیف بوده و بیت المال مملکت روز به روز از بین می رود.
لذا با حساسیتی که قوه قضائیه از زمان سکان داری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نسبت به حفظ اموال عمومی دارند و درایت، قاطعیت و عدالتی که از سید عبدالله طباطبائی داستان دلسوز و انقلابی استان سراغ داریم انتظار می رود نسبت به مسئله بلاتکلیفی اتوبان آق داش به بیله سوار ورود نمایند و به سال ها لابی گری  که ظلم بزرگی در حق مردم شهرستان های بیله سوار و پارساباد است پایان دهند.
قابل ذکر اینکه اگر مسیر آق داش به بیله سوار مغان ساخت و مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت ملی، گاهش زمان تردد نجات دهند جان هزاران انسانی می شود که در همین مسیر جان خود را از دست می دهند.
✍بقلم:  حسین کوهی زرگر


دیدگاه ها

  1. طرلان گفت:

    چندین ساله بخاطر لابی گری مسیر جاده از روستای آغداش منحرف شده ومسیر گرمی را جایگزین کردند که جاده علاوه بر طولانی بودن امتداد ان و افژایش سوخت و…..بخاطر پیچ و خم بودنش باعث از دست دادن جان چندین مسافر گردیده است.لذا اجرای مسیر قانونی و نقشه اصلی همان از آغداش تا انجیرلو و بیله سوار موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.

  2. وحید گفت:

    مسیر اردبیل به شهر های شمالی استان یکی از پرترافیکترین مسیر استان و حادثه خیز ترین مسیر استان نیز میباشد که یکی از دلایل آن لابی گری برخی مسیولین شهرهای شمالی استان و کشاندن مسیر هموار آغداش به انجیرلو که پلسازی شده و مسیری است که ٢٠ کیلومتر به مرکز استان نزدیکتر میکنند به یک مسیر فرعی و کوهستانی میباشد متاسفانه توی این مسیر کوهستانی با یک تحقیق ساده از پلیس راه میتواند ببینید هر ماه چند تا کامیون حامل بار بخاطر کوهستانی بودن مسیر چپ میکند همین قدر جان انسان ها بی ارزش شده و بیت المال با لابی گری توزیع می شود با آمدن آقای رییسی که یاور مظلومان و ستم پذیران است امیدی تازه ی برای مردم شمال استان زنده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up