تلاش در راستای راهسازی به عنوان ایجاد شریان اصلی روستاها و شهرها به عنوان یکی از وظایف مهم و خطیر راه و شهرسازی است که در این زمینه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در سطح استان اردبیل رقم خورده است.

پروژه عمرانی جاده

تلاش در راستای راهسازی به عنوان شریان اصلی روستاها و شهرها به عنوان یکی از وظایف مهم و خطیر راه و شهرسازی است که در این زمینه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در جاده‌های استان رقم خورده است.

با توجه به این که هر روز نقش پروژه‌های راهسازی پررنگ‌تر می‌شود، نیاز است که این علم همراه با پیشرفت تکنولوژی به روز شود تا مهندسین و مدیران بتوانند از آن بهترین استفاده را ببرند و این پروژه را به بهترین نحو اجرایی کنند چرا که با توجه به هزینه بالا نیاز است برنامه‌ریزی در راستای ضعف‌های زیرساختی محقق شود.

طبق تحقیقات کارشناسان در حالی که استان اردبیل یکی از آمارهای بالای تصادفات را دارد اما بحث فقط منتهی به بحث راهسازی نمی‌شود و عواملی همچون عدم روشنایی مناسب، عرض نامناسب جاده‌های فرعی و عدم توجه رانندگان به اصول راهنمایی و رانندگی نیز در این زمینه دخیل است که نیاز است توسعه زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نیز در این زمینه نیز به همان اندازه که راه‌سازی حائز اهمیت است مورد توجه واقع شود.

این در حالی است که موضوعی که در استان اردبیل به عنوان یکی از مطالبات مهم استان مطرح بوده اهمیت به بحث توسعه بزرگراه‌های استان است که در این زمینه محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل قرارگیری اعتبار اجرای ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان را در بودجه ملی نوید داده است.

بدون شک با توسعه بزرگراه‌ها اردبیل در بسیاری از حوزه‌ها تحول عظیمی خواهد یافت و خوشبختانه در سالیان اخیر حمایت نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و استاندار اردبیل در حوزه راهسازی توانسته دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد که به نظر می‌رسد ادامه این روند بتواند در توسعه شریان‌های اصلی استان و بالبتع آن بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز حائز اهمیت باشد.

اجرای ۷۰۰ کیلومتر از شریان‌های اصلی اردبیل در بودجه ملی قرار گرفت

در اینباره حیدری در ادامه با اشاره به این که ۱۰۶ کیلومتر بزرگراه در شمال استان واقع شده است بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دست اقدام داریم که تا پایان سال ۶۱ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه می‌شود که توسعه شریان‌های اصلی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در توسعه شریان‌ها و بزرگراه‌ها احداث ۹۰ کیلومتر بزرگراه هدفگذاری شده و ۷۰ کیلومتر مسیرگردشگری محدوده استان اردبیل به اتمام رسیده است که بدون شک در توسعه استان نقش شایانی دارد و با حمایت‌‌های مسئولان استانی و کشوری هر سال به میزان آن اضافه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در راستای تکمیل پروژه‌ها علی‌رغم سختی کار و محدودیت‌های اعتباری و مالی زیرسازی و آسفالت پروژه‌های راهسازی در حال اجراست و مهم‌ترین هدف این است که در توسعه راه‌های مواصلاتی برنامه‌های خوبی اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر و اجرای پروژه تونل دوم نمین- آستارا خبر داد و تصریح کرد: امسال ۸ کیلومتر از این بزرگراه تکمیل شده و سه کیلومتر بزرگراه برای احداث تونل دوم نمین – آستارا در حال اجراست.

حیدری با اشاره به این که تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است اظهار کرد: در حال حاضر تأمین این اعتبارات طی دو تا سه سال آینده خارج از توان پرداختی دولت است که انتظار می‌رود در راستای توسعه بزرگراه‌ها حمایت‌های لازم انجام یابد.

چشم‌انتظار تحول‌ عظیمی در توسعه راه‌های اردبیل داریم

در ادامه این بازدید سید محمد اسحاقی مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز گفت: توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل با شتاب ادامه دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد تحول چشم‌گیری در توسعه راه‌های استان باشیم و جدیت و اهتمام کاری با جدیت ادامه یابد.

وی بیان کرد: تلاش راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های راهسازی بسیار حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه انتظار می‌رود این اقدامات بیش از پیش توسعه یابد تا با رشد افزون و جدی شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم.

واما کلام آخر این که توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل علی‌رغم این که در طول سال‌های گذشته مغفول مانده اما اکنون نیز تلاش برای تسریع در اجرای آن با همکاری و مساعدت مسئولین و دستگاه‌های مربوطه بسیار نقش‌آفرین است و می‌تواند توسعه اردبیل را در تمامی حوزه‌ها اعم از گردشگری، صادرات، توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.

گزارش از زهرا رضازاده

  پرینت

https://shahrkhan.ir/36596