• شناسه خبر : 39367
  • تاریخ انتشار : 09 آبان 1399 - 01:17

فریدون بایایی روز جمعه در جلسه کمیته برفروبی خلخال افزود: بارش برف سنگین بهمن ماه سال گذشته و نیازسنجی کمبودهای منطقه در بخش‌های مختلف تجربه…

برف

فریدون بایایی روز جمعه در جلسه کمیته برفروبی خلخال افزود: بارش برف سنگین بهمن ماه سال گذشته و نیازسنجی کمبودهای منطقه در بخش‌های مختلف تجربه خوبی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی برای آماده شدن در آستانه فصل بارش و رویارویی با بحران‌های احتمالی است.

او با بیان اینکه انتظار از شهرداران شهرها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،پلیس راه و دست‌اندرکاران برفروبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی و معابر شهری ارائه برنامه پیشنهادی و اعلام کمبودها به فرمانداری است، اظهارداشت: عدم ارائه برنامه جامع برفروبی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته برفروبی در سال‌های گذشته موجب بروز مشکل در ارائه خدمات بهینه به مردم شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران خلخال گفت: برای مقابله با بحران برف و تسریع در برفروبی نیازمند تدوین برنامه جامع برای شهرداری‌ها ،راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر ارگان‌های دخیل در برفروبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف برای عملیاتی شدن این طرح در فصل سرد سال هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور در خصوص ترسالی زمستان امسال و احتمال در پیش بودن زمستانی سرد و پربارش افزود: اگر در بارش سنگین برف سال گذشته، جاده خلخال – اسالم با تصمیم شورای مدیریت بحران شهرستان خلخال قبل از وقوع بحران مسدود نمی‌شد، شاید شاهد تلفات جانی مسافران در راه مانده و فوت ناشی از سرما و یخبندان در آن مسیر بودیم.

بابایی گفت: انتظار می‌رود امسال اداره راهداری و حمل ‌ ونقل جاده‌ای با بهره‌گیری از توان اجرایی و خدمات‌رسانی خود و همکاری پلیس راه برای ترددهای زمستانی و بستن این راه برفگیر و پرخطر تصمیم گرفته و بهترین خدمات راهداری را به مردم ارائه کند.

فرماندار خلخال بیان کرد: تشکیل کمیته برفروبی فقط تاکید همه‌جانبه به اداره راهداری در بحث برفروبی نیست، بلکه شرکت‌های تامین انرژی همچون گاز، برق ، آب و سایر ادارات خدمات‌رسان نیز باید در زمان اوج بارش برف بتوانند اقدامات سریع را انجام دهند.

بابایی از توزیع و ذخیره سوخت سه ماهه فصل زمستان مناطق صعب‌العبور و کوهستانی خلخال خبرداد و اظهارداشت: طبق مصوبه ستاد آرد و نان و ستاد سوخت شهرستانی و مصوبات مدیریت بحران آرد و سوخت این مناطق باید در اولویت توجه اداره غله و شرکت فرآورده‌های نفتی شهرستان خلخال قرار بگیرد.

معروف خسروی، رییس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: بیش از سه هزار تن نمک و شن برای برفروبی در انبار نمک این اداره برای استفاده در مسیرهای برفگیر و یخبندان زمستان ۹۹ ذخیره شده است.

وی افزود: تمامی امکانات و دستگاه‌های برفروبی به‌صورت کامل تعمیر شده و بیشترین اعتبارات اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل امسال به شهرستان خلخال اختصاص یافته و تمامی امکانات با اولین بارش در محورهای مواصلاتی استقرار خواهند یافت.

او گفت: همچنین بیش از ۳۰۰ تن آسفالت سرد در انبار این اداره ذخیره و نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز از این ظرفیت در مسیرهای مختلف استفاده شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up