• شناسه خبر : 42783
  • تاریخ انتشار : 17 آذر 1399 - 02:40

در حالی که مسئولین ذی‌ربط و متولیان مربوطه اقدامات لازم را در راستای متعادل‌سازی قیمت مرغ انجام داده و قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰…

گوشت مرغ

در حالی که مسئولین ذی‌ربط و متولیان مربوطه اقدامات لازم را در راستای متعادل‌سازی قیمت مرغ انجام داده و قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را برای توزیع این محصول در نظر گرفتند اما این طور که به نظر می‌رسد فروشندگان مرغ در بازار به رعایت قانون تمکین نکرده و قیمت بالاتری از قیمت مصوب برای توزیع این محصول به خریداران می‌دهند.

در شرایطی که مردم در وضعیت سخت کنونی با دغدغه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه هستند اما مشخص نیست که به چه دلیل علی‌رغم مصوب قیمت مرغ در روزهای گذشته بسیاری از مرغ‌فروشی‌ها، مرغ را با قیمت‌های بالاتر به خریداران می‌دهند.

این طور که به نظر می‌رسد اجرای برنامه‌های نظارتی و بازرسی‌ها از اماکن توزیع مرغ گرم دولتی نیازمند توجه ویژه و اساسی برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و جلوگیری از قانون‌شکنی‌ها است تا مردم بیشتر از این دچار مضیقه و سختی‌های اقتصادی نشوند.

قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است

اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها این چنین اظهار داشت: با توجه به التهاب قیمت مرغ، وزارت جهاد کشاورزی که مسئول تنظیم بازار مرغ تا سطح عمده فروشی است تصمیم گرفت تولیدات مرغداری‌هایی را که ۱۰۰ درصد نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند، در اختیار میادین میوه و تره بار قرار دهد و مرغ به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد، اما بعد مقرر شد برای پرهیز از دو نرخی شدن فقط نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعمال شود، اما شاهد برقراری شرایطی دیگر و توزیع مرغ با قیمت بیشتر در سطح شهر هستیم.

پیشنهاد قیمت‌های مختلف مرغ در مرغ‌فروشی‌ها

یکی از شهروندان اردبیلی در ارتباط با قیمت مرغ گرم در مرغ‌فروشی‌های اردبیل اظهار داشت: برای خرید مرغ به بسیاری از مرغ‌فروشی‌ها سر زدم تا بتوانم با قیمت مناسب این محصول را تهیه کنم اما نکته جالب توجه این بود که قیمت‌های مختلفی در مغازه‌های مختلف به ما پیشنهاد می‌دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ران مرغ را هم با بیشتر از این قیمت می‌فروشند و در حالی که اخبار اعلام کرده بود که ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت مصوب مرغ در بازار است اما این قیمت در بیشتر از مغازه‌های سطح شهر رعایت نمی‌شود و قیمت‌ها در حدود ۲۵ هزار تومان است.

به دنبال کاهش قیمت مرغ تا ۱۵ هزار تومان هستیم

این در حالی است که خلیل نیکشاد رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع روزانه ۱۴۰ تن گوشت مرغ در فروشگاه‌های منتخب خبر می‌دهد و می‌گوید: انتظار می‌رود مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد و در این زمینه بخش عمده‌ای از توزیع ما در فروشگاه‌های معتبر بوده است.

وی ادامه می‌دهد: به دنبال افزایش توزیع روزانه مرغ در بازار با بیشتر کردن کشتارها در روزهای آینده هستیم تا بتوانیم قیمت مرغ را روزانه ۱۵ تن و به قیمت ۱۵ هزار تومان در بازار برسانیم تا تعادل مناسبی در بازار مرغ‌فروشی‌ها ایجاد شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: یکی از اهداف اصلی مصوبات ستاد تنظیم بازار به تعادل‌رساندن قیمت مرغ در بازار و فروشگاه‌های منتخب است و در چند روز اخیر قیمت عرضه مرغ بین ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان است.

نیکشاد ادامه داد: تأمین نهاده‌های دامی کشور با کاهش نزولی مرغ به همراه خواهد بود و رضایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت و نوسانات را کنترل خواهد کرد.

انتظار می‌رود با نظارت‌های بیشتر و حساس‌تر متعادل‌سازی بازار مرغ به خصوص در این روزهای کرونایی هر چه سریع‌تر محقق شود تا مردم مجبور نباشند برای تهیه ملزومات اساسی از این مغازه به آن مغازه بروند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up