• شناسه خبر : 45726
  • تاریخ انتشار : 21 دی 1399 - 02:45

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین موضوع تهدید و مرگ و میر بیماران کرونایی در استان اردبیل مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که بیشترین قربانی کرونا را به خود اختصاص داده است.

تب سنج کرونا

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در این جلسه اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوع تهدید و مرگ و میر بیماران کرونایی در استان اردبیل مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که بیشترین قربانی کرونا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که باید عادی‌انگاری و سهل‌انگاری را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن این روزها بپنداریم، ادامه داد: با توجه به این که مردم به دلیل عادی انگاشتن این موضوع به صورت عادی به فعالیت‌های روزانه می‌پردازند، از حضور در تجمعات واهمه ندارند، استفاده از ماسک را مهم نمی‌دانند، رعایت بهداشت را الزامی تلقی نمی‌کنند این مسئله هر روز بر نگرانی ما می‌افزاید.

حبیب‌زاده تصریح کرد: با توجه به این که به خاطر عادی‌انگاری سه پیک بیماری کرونا را طی کرده‌ایم بی‌شک در صورت ادامه این وضعیت رسیدن پیک‌های بعدی نیز در بازه زمانی یک ماه تا دو ماه آینده دور از انتظار نخواهد بود که نیاز است از هم‌اکنون برای جلوگیری از این بحران فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهار کرد: برای تداوم وضعیت فعلی و نسبتاً پایدار کرونایی در استان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان یکی از وظایف مهم و اساسی مبنای کار قرار گیرد و از برگزاری مراسمات عزا و عروسی به شدت پرهیز شود چرا که اگر یک ناقل ویروس در مراسم وجود داشته باشد سبب پخش شدن ویروس در کل محیط خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به این که ویروس جدیدی به نام کرونای انگلیسی شناخته شده و احتمال شیوع آن وجود دارد نیاز است تا در این زمینه با تمام حساسیت و اهتمام در برابر محافظت از خود و دیگران عمل کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up