• شناسه خبر : 49115
  • تاریخ انتشار : 14 اسفند 1399 - 12:15

علیرضا غریبی با اشاره به اینکه پل آقاباقر در سال‌های ۹۳ و ۹۶ در دو مرحله طراحی شده است، گفت: با درخواست اهالی ضرورت دارد طراحی قدیمی پل آقاباقر مورد بازنگری قرار گرفته و طرح جدیدی در این زمینه تهیه شود.

علیرضا غریبی

به گزارش شهرخوان، علیرضا غریبی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به توافق شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای پروژه مرکز کنترل ترافیک در اردبیل اظهار کرد: با توجه به قدمت و اصالت دانشگاه صنعتی شریف مشکلی در مبالغ قرارداد و پرداختی از بابت نظام پشتیبانی تا پنج سال آینده وجود ندارد و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد اجرایی شدن پروژه مرکز کنترل ترافیک و هوشمندسازی تجهیزات در این زمینه باشیم.

وی به احداث چهار پل غیرهمسطح در اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پل آقاباقر در سال‌های ۹۳ و ۹۶ در دو مرحله طراحی شده، انتظار می‌رود با درخواست اهالی برای بار سوم طراحی آن مورد بازنگری قرار گرفته و با شکل و شمایل جدید این پل طراحی و با اولویت اجرایی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل در مورد اجرای طرح تراموا در اردبیل به عنوان انبوه‌بر پیشنهادی تصریح کرد: در گام اول باید طرح جامع ترافیک مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گیرد چرا که نزدیک به ۱۰ سال است که این طرح جامع به تصویب رسیده و از نظر مشاور سیستم انبوه‌بر برای اردبیل بی‌.آر.تی تعریف شده است.

غریبی به سختی کار در اخذ مجوز برای اجرای پروژه تراموا از طریق وزارت کشور اشاره کرد و افزود: وزارت کشور برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به سختی مجوزهای لازم را صادر می‌کند و بعید است برای اردبیل پروژه ریلی در حمل و نقل شهری مصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با به روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر اردبیل به راحتی می‌توانیم طرح‌های جدیدی را در ساماندهی حوزه حمل و نقل شهری اجرایی کرده و کارهای تأثیرگذار در این بخش به انجام برسد.

غریبی به موضوع ساماندهی حمل و نقل همگانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عمده ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی در هسته مرکزی شهر متمرکز شده ما در ساعات خاص با بار ترافیکی سنگین روبه‌رو هستیم که در طرح ساماندهی حمل و نقل همگانی به جابجایی این ایستگاه‌ها و فعالیت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در مسیر مشخص و همچنین ممنوعیت تردد تاکسی‌ها در مسیر ویژه حرکت اتوبوس‌ها تاکید شده است.

وی اضافه کرد: نباید تاکسی وارد خط ویژه اتوبوس‌ها شود چرا که این امر حوادث ناگوار و تأخیر و تعلل در حرکت اتوبوس‌ها را سبب می‌شود و چه بهتر است که در این مسیر امکان جابجایی مسافر با سرعت مناسب فراهم آید.

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه بیان کرد: باید قرارداد جدید با شرکت تیراژه گستر کیش در کمیسیون تخصصی شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد تا بعد از تأیید نهایی، مجوز لازم برای ادامه فعالیت یا توقف فعالیت تیراژه را در اردبیل با تأخیر اجرای هفت ساله شاهد باشیم.
غریبی اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تیراژه با گذشت هفت سال هیچ اقدام مفید و مؤثری را در شهر اردبیل انجام نداده و به تعهدات خود پایبند نبوده است و بعید به نظر می‌رسد بعد از این نیز بخواهد کار خاصی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما در کمیسیون تخصصی شورای شهر باید ابعاد مختلف قرارداد جدید رئیس شورای شهر و شهردار اردبیل را با سرمایه‌گذار این پروژه مورد بررسی قرار دهیم تا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

up