طالبی با وجود ویتامین های C و A، آنتی اکسیدان های بالایی دارد که با خنثی کردن رادیکال های آزاد موجب از بین رفتن التهاب های مزمن در بدن می شود.

خربزه طالبی

هیچ چیز به اندازه خوردن یک تکه طالبی شیرین و خنک در دل تابستان نمی تواند حال آدم را جا بیاورد. علاوه بر خوردن میوه طالبی، فالوده طالبی و آب طالبی هم راه خوبی برای فرار از گرمای تابستان است.

حدود ۹۰ درصد این میوه را آب تشکیل داده است، به طوری که گزینه خوبی برای تامین آب از دست رفته بدن به شمار می رود، اما این دلیل نمی شود این میوه آبدار فاقد مواد مغذی باارزش باشد.

در واقع، طالبی منبعی از مواد مغذی مفید است.

این میوه حجم بالایی ویتامین A به شکل بتاکاروتن و نیز ویتامین C دارد و نیز منبع خوبی از پتاسیم است. اما با وجود این، طالبی به دلیل بالا بودن حجم آب، کالری کمی دارد و برای افرادی هم که رژیم دارند، مناسب است.

یک فنجان طالبی تنها ۵۵ کالری دارد، اما بیش از صددرصد نیازهای روزانه ویتامین A، بیش از ۵۰ درصد نیاز بدن به ویتامین C، ۵/۱ گرم نیاز به فیبر و نیز مقدار زیادی از پتاسیم مورد نیاز بدن را به طور روزانه تامین می کند.

طالبی بین میوه ها، بالاترین میزان ویتامین A را دارد. برای خرید طالبی رسیده و شیرین، دقت داشته باشید که وزن آن از آنچه به نظر می رسد سنگین تر است، بوی شیرینی می دهد و اگر پوست آن را با انگشت فشار دهید، کمی فرو می رود که نشان دهنده رسیده بودن میوه است.

طالبی از بروز سرطان، بیماری های قلبی و آرتروز کمک می کند. ویتامین A موجود در طالبی اصلی ترین عامل برای داشتن چشم هایی سالم است. علاوه بر این، طالبی برای سلامت قلب و عروق هم مفید است. فیبر و آب موجود در طالبی هم علاوه بر کمک به هضم غذا، از بروز یبوست نیز جلوگیری می کند.

ندا اظهری / منبع: livescience

  پرینت

https://shahrkhan.ir/54186