- شناسه خبر : 59247
- تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 01:52
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از حلقه های اصلی کیفیت آموزش و پرورش ، فعال نمودن سرگروه های درسی و بهره مند شدن از ظرفیت علمی آنان است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه تخصصی معاونین آموزش متوسطه مناطق و نواحی ۱۹ گانه گفت: مهمترین مأموریت معاونین آموزشی تمرکز بر کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس است.
احمد ناصری همچنین بر توسعه انجمن های علمی در مناطق و نواحی و توجه خاص به پژوهش سراهای دانش آموزی که به نوعی محل تربیت دانشمندان آینده است، تاکید کرد.
در ادامه وی نقش مدیران در مدارس را که به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی هستند مهم توصیف کرد و گفت: مدیران باید هم ناظر بر رفتارهای حرفه ای معلمان و هم ناظر بر محتوای آموزشی باشند و البته اصل این روابط بر احترام و تکریم استوار است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز ضمن قدردانی از زحمات معاونین آموزشی به آموزش حضوری دانش آموزان در مدرسه بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ اشاره کرد.
یوسف قاسمی با تاکید بر تشکیل کمیته های کیفیت بخشی و کنترل و نظارت در جهت بهبود مستمر کیفیت آموزشی در مدارس متوسطه نواحی و مناطق استان خاطر نشان کرد: توجه ویژه مدیران به ارزشیابی مستمر و ارزشیابی آغازین از جمله استلزامات آموزشی می باشد.
قاسمی همچنین در خصوص افت تحصیلی و عوامل موثر برای کاهش افت تحصیلی در شرایط کرونایی در بین دانش آموزان متوسطه بخصوص متوسطه دوره دوم نکاتی را بیان کرد و خواستار توجه ویژه معاونین آموزشی در بحث امتحانات نهایی ۱۴۰۱ و تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ شدند .
روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم و فنی و حرفه ای و کاردانش ، تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان نیز در مورد طرح ها و برنامه های دوره اول و دوم و فنی و حرفه ای و کاردانش ، نتایج تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ و توسعه متوازن رشته ها و پوشش تحصیلی در تمامی دوره ها و جشنواره نوجوان خوارزمی ، بحث و تبادل نظر کرده و در پایان نیز از برخی نواحی و مناطق در ارزیابی شاخص های هنرستانی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش همراه با تولید و طرح و برنامه گروههای درسی و پژوهش سرای های دانش آموزی بعمل آمد.