• شناسه خبر : 61032
  • تاریخ انتشار : 03 دی 1400 - 12:37

رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: باید در توسعه فضاهای آموزشی نگاهی خاص و ویژه معطوف شود.

ولی اسماعیلی

 

ولی اسماعیلی در جلسه شورای آموزش و پرورش گرمی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گرمی برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای گذشته جلسه ستاد کرونا برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش مخالف تعطیلی واحدهای آموزشی در صورت گسترش امیکرون بود در حالی که ما به صراحت اعلام کردیم واحدهای آموزشی ما فاقد امکانات مناسب تهویه هوا و سایر فضاهای مناسب در مقابله با این ویروس خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: با این شرایط نمی‌توان به حضور دانش‌آموزان در مدارس رضایت داد که باید تدبیری بیندیشیم تا آخرین حلقه تعطیلی در مقابله با ویروس امیکرون مدارس باشند که چنین تجربه‌ای را در کشورهای غربی نیز شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: در خود شهرستان گرمی ۴۰ باب واحد آموزشی فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند در حالی که باید ابتدایی‌ترین نیاز دانش‌آموزان و معلمان در قالب سرویس بهداشتی فراهم و مهیا شود.

اسماعیلی ضرورت ارتقا کمی و کیفی خدمات ارائه شده در مدارس را برای تحصیل شایسته دانش‌آموزان و حضور عزتمند معلمان یادآور شد و افزود: مجلس نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دارد و قطعاً حمایت‌ها از لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز در همین راستا بوده است.

وی به محرومیت شهرستان گرمی با قدمت ۷ هزار ساله اشاره کرد و ادامه داد: هر چند شهرستان مرزی گرمی پیشانی نظام و آبروی کشور است اما با محرومیتی مزمن رنج می‌برد که به راحتی می‌توان شهرستان گرمی را در ردیف ۳۱ شهر محروم کشور قلمداد کرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید در توسعه فضاهای آموزشی نگاهی خاص و ویژه به این شهرستان معطوف شود تا ما بیش از این شرمنده دانش‌آموزان، معلمان و اولیای آنها در باب تأمین فضاهای آموزشی مطلوب نباشیم.

وی اضافه کرد: حتی در داخل شهر برخی از مدارس ما از ابتدایی‌ترین امکانات و سرویس‌های بهداشتی بی‌بهره هستند و به هیچ وجه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان به ویژه هنرجویان هنرستان‌ها نیست.

اسماعیلی از معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خواست تا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی بیشترین منابع را صرف توسعه فضاهای آموزشی در نقطه صفر مرزی گرمی کنند تا بخش عظیمی از محرومیت‌ها رفع شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

up