• شناسه خبر : 6388
  • تاریخ انتشار : 02 خرداد 1398 - 11:04

فرماندار خلخال از اقدام برای دو بانده کردن راه ارتباطی خلخال – پونل و اسالم در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

249

به گزارش شهرخوان، فریدون بابایی در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: با توجه به وجود 2 جاده در حال استفاده خلخال – پونل و اسالم تا انتهای حوزه استحفاظی این شهرستان به طول 18 کیلومتر در گردنه الماس دو بانده شدن این مسیر در دستور کار قرار گرفته و مکاتبات لازم با پلیس راه استان اردبیل در این خصوص انجام گرفته است.

او اظهار کرد: در صورت پایان مطالعه و بازدید میدانی مسیر از سوی کارشناسان پلیس راه، باند رفت به سمت گیلان از مسیر راه فعلی خلخال – پونل و باند برگرشت از مسیر جاده اسالم خواهد بود.

وی به تلاش برای استقرار پایگاه امداد نجات جاده ای در مسیر راه ارتباطی خلخال – فیروزآباد و سرچم اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش روز افزون ترافیک این مسیر ایجاد پایگاه برای رسیدگی به وضعیت حوادث رانندگی احتمالی در این مسیر ضرورت دارد.

رییس شورای ترافیک خلخال همچنین با بیان اینکه با اجرای طرح کنترل تناژ بار کامیون های حامل شن و ماسه به سمت استان گیلان از تخریب آسفالت راه های ارتباطی منتهی به این استان کاهش یافته، افزود: با این حال هنوز تعدادی از صاحبان کارگاه های تولید شن و ماسه در تحویل بار به کامیون ها تعهدات مربوط به رعایت تناژ بار را انجام نداده و تخلف می کنند.

او گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره صمت وظیفه کنترل تناژ بار این وسایط نقلیه را در راه های ارتباطی منتهی به استان گیلان بر عهده داشته و باید رانندگان و صاحبان صنایع تولید شن و ماسه را شناسایی، معرفی و برای لغو پروانه فعالیت کارگاه های متخلف اقدام جدی بکنند.

جاده

بابایی با بیان اینکه فعالیت یک واحد تولید شن و ماسه در حوزه منتتهی به استان گیلان و تردد کامیون های حامل بار غیرمجاز از این محل از جاده تازه بازگشایی شده پونل موجب تخریب سطح آسفالت و زیرسازی این جاده شده افزود: مکاتبات لازم برای برخورد با این واحد مستقر در استان گیلان با مسئولان ذیربط انجام شده است.

فرماندار خلخال بیان کرد: نصب تابلوهای توقف ممنوع در محدوده گلدان های نصب شده جدا کننده مسیر در خیابان امام خمینی (ره) خلخال نیز در صورت تایید کمیته فنی شورای ترافیک امکان پذیر خواهد شد.

شهرستان خلخال، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up