• شناسه خبر : 71139
  • تاریخ انتشار : 06 اسفند 1401 - 03:51

برگزاری نمایشگاه یکی از بهترین فرصت‌هایی است که در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌گیرد.

images 1677244431 63f8b80f98047

 شما با حضور در نمایشگاه می‌توانید چند برابر روزهای عادی، محصولاتتان را بفروشید؛ زیرا در نمایشگاهی با موضوع مرتبط با کسب و کارتان شرکت می‌کنید و تمام بازدیدکنندگان مشتریان احتمالی هستند. اینکه چه تعداد از آن‌ها به مشتری واقعی تبدیل می‌شوند و از شما خرید می‌کنند، به استراتژی‌هایی که برای حضور در نمایشگاه می‌چینید، بستگی دارد.

در این مقاله ۵ نکته مهمی که باید در برگزاری نمایشگاه به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی می‌کنیم و توضیحاتی درباره آن‌ها ارائه خواهیم داد.

۱. از استند رول آپ استفاده کنید

استند رول آپ یک محصول چاپی تخصصی برای نمایشگاه‌هاست. شما می‌توانید روی این استندها، برند و محصولاتتان را به صورت خلاصه معرفی کنید. همچنین اگر طرح فروش ویژه‌ای برای نمایشگاه در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با یک استند رول آپ، آن را به مشتریان اطلاع دهید.

چاپ استند رول آپ باید با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام شود؛ زیرا افرادی که قصد دارند در یک نمایشگاه شرکت کنند، معمولا چند استند برای فضاهای مختلف سفارش می‌دهند. این استندها را هم می‌توان در فضای داخلی و بیرونی غرفه قرار دارد و هم در ورودی نمایشگاه تا مشتریان پیش از ورود متوجه شوند برند شما نیز در نمایشگاه وجود دارد و به دنبال غرفه‌تان بگردند.

۲. تبلیغات چاپی را در فضای خارج از غرفه‌تان هم قرار بدهید

پیش از اینکه نمایشگاه شروع شود، از فضای غرفه‌تان بازدید کنید و دکوراسیون مناسبی برای آن در نظر بگیرید. در هرجایی که می‌توانید از نام برند و لوگو استفاده کنید و تبلیغات چاپی را با چیدمانی مناسب در سراسر غرفه بچسبانید.

علاوه بر موارد بالا، باید به تبلیغات در خارج از غرفه هم توجه داشته باشید. با هماهنگی مسئول نمایشگاه، بخشی از استندها و بنرهایتان را در فضای بیرونی نصب کنید. با این کار مشتریان متوجه می‌شوند در نمایشگاه حضور دارید و به غرفه‌تان مراجعه می‌کنند. این مسئله وقتی قرار است به مشتریان پیشنهادهای جذابی مثل تخفیف یا فروش ویژه ارائه بدهید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. وقتی مشتریان می‌دانند فروش ویژه دارید، با انگیزه بیشتری به غرفه‌تان مراجعه خواهند کرد.

۳. روی محصولاتتان لیبل پی وی سی بزنید

لیبل روی محصولات هم یکی از اجزای برندسازی است. لیبل‌ها انواع مختلفی دارند، اما اکثر برندهای بزرگ از چاپ لیبل پی وی سی برای محصولاتشان استفاده می‌کنند. لیبل پی وی سی مقاومت زیادی دارد، کیفیت چاپ روی آن مناسب است و برای انواع محصولات کاربرد خواهد داشت.

لیبل پی وی سی

کسب و کارهایی که بسته‌بندی اختصاصی برای محصولاتشان طراحی می‌کنند و روی آن‌ها لیبل می‌زنند،‌ در ذهن مشتریان معتبرتر به نظر می‌رسند. همچنین وقتی مشتری نام برند شما را روی بسته‌بندی محصول می‌بیند یا طراحی اختصاصی بسته‌های محصولات شما را تشخیص می‌دهد،‌ به راحتی اعتماد می‌کند و از شما خرید خواهد کرد. استفاده از لیبل، عرصه را بر مجموعه‌هایی که نمونه‌های فیک محصولات شما را تولید می‌کنند، تنگ خواهد کرد.

۴. مطمئن شوید محصولاتتان به درستی به مشتریان معرفی می‌شوند

تعداد زیادی از افرادی که وارد نمایشگاه می‌شوند، در بازار هدف شما هستند اما تاکنون نام برندتان را نشنیده‌اند. این مسئله برای کسب و کارهایی که هنوز روی برندسازیشان کار نکرده‌اند یا در بازار رقابت تازه‌وارد هستند، پررنگ‌تر است. بنابراین شما در طول نمایشگاه باید آماده معرفی محصولات و خدمات به مشتریان جدید باشید.

مسئله‌ای که در این زمینه وجود دارد، حجم زیاد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه است. احتمال دارد به یکباره ده تا بیست نفر جلوی غرفه شما جمع شوند، درباره محصولات و خدماتتان سوال بپرسند و قصد خرید داشته باشند. سایر افراد وقتی این جمعیت را در مقابل غرفه‌ می‌بینند، از سر کنجکاوی به جمعیت اضافه می‌شوند و آن‌ها هم به مشتریان احتمالیتان اضافه خواهند شد. بدیهی است که در چنین موقعیت‌هایی شما و همکارانتان زمان کافی برای پاسخگویی به همه افراد را ندارید. پس پیش از آغاز نمایشگاه باید راهکاری برای معرفی محصولات و خدمات در مواقعی که زمان کافی برای توضیح شفاهی ندارید، پیدا کنید.

استفاده از کاتالوگ یا بروشور معرفی محصولات، یک روش مناسب برای این کار است. در این محصولات چاپی می‌توانید لیستی از محصولات و خدماتتان را به همراه اطلاعاتی از مجموعه در یک کتابچه چاپ کنید و آن را در اختیار مشتریان قرار دهید. آن‌ها با مطالعه این مطالب، اطلاعات کاملی درباره برند و محصولات شما به دست می‌آورند. بعد از‌ آن راهنمایی‌های لازم برای خرید را از خودتان دریافت می‌کنند و می‌توانند خریدشان را انجام بدهند.

۵. نیروهای کافی در غرفه نمایشگاه مستقر کنید

مشتریان با استفاده از کاتالوگ، بروشور و سایر محصولات چاپی اطلاعات لازم درباره محصولات و خدمات شما را به دست می‌آورند، اما ممکن است سوال‌هایی داشته باشند که پاسخ آن‌ها در بین مطالب چاپ نشده یا آن‌ها پیدایش نکرده‌اند. حتی ممکن است در همان نمایشگاه بخواهند خرید کنند. شما باید نیروهای کافی را در غرفه مستقر کرده باشید تا پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند. به یاد داشته باشید که مشتریان حوصله ندارند بیشتر از چند دقیقه منتظر پاسخ بمانند و ممکن است از خرید منصرف شوند.

images 1677244431 63f8b80fabc6b

از طرفی وقتی نیروهای کافی برای پاسخگویی به درخواست افراد مختلف حضور دارند، مشتریان حس خوبی می‌گیرند و متوجه می‌‌شوند که سازمان شما امکان ارائه خدمات پشتیبانی با بالاترین کیفیت را دارد.

کلام آخر

در این گزارش راهکارهایی برای شرکت در نمایشگاه‌ها و افزایش فروش و برندسازی را توضیح دادیم. اگر تجربه شرکت در نمایشگاه را داشته باشید، می‌دانید که به یکباره حجم کاری تاحد زیادی افزایش پیدا می‌کند و تقریبا تمام اعضای سازمان درگیر حضور چند روزه در نمایشگاه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه مدیران کسب و کارها، آماده شدن محصولات چاپی مورد نیاز در زمان مقرر است. سفارش‌های مربوط به نمایشگاه معمولا فوری هستند و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت آماده شوند.

ما در مجموعه فرتاک به صورت تخصصی با بسیاری از برندها در زمینه برگزاری نمایشگاه فعالیت کرده‌ایم. طراحان فرتاک به خوبی با اصول طراحی محصولات چاپی برای نمایشگاه‌ها آشنا هستند و تجربه زیادی در این زمینه دارند. همچنین تکنسین‌های چاپ مجموعه هم می‌دانند که محصولات مربوط به نمایشگاه باید با بالاترین کیفیت و سرعت آماده شود. در نتیجه می‌توانند با پشتیبانی از نیاز مشتریان و ارسال به موقع، رضایت آن‌ها را جلب کنند. اگر سوالی درباره سفارش محصولات چاپی برای شرکت در نمایشگاه دارید، وارد وب سایت فرتاک شوید و از راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان تماس بگیرید. https://www.chapfartak.com



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up