• شناسه خبر : 7143
  • تاریخ انتشار : 19 خرداد 1398 - 12:17

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اگر بخواهیم با احداث باند دوم جاده‌ها را ایمن کنیم یک برنامه چندین ساله نیاز است و با وضعیت اقتصاد کنونی به این زودی امکان پذیر نیست.

محبوب حیدری

به گزارش شهرخوان، محبوب حیدری در جلسه بررسی اعتبارات راهسازی در اردبیل اظهار داشت: ما در استان در حوزه راه دو اداره کل داریم که درگیرمسائل راه و ایمنی راه هستند که یکی اداره کل راه و شهرسازی استان و دیگری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نگهداری راه‌های موجود است و این نگهداری شامل علائم ایمنی، گاردریل، خط کشی، لکه گیری، روکش آسفالت، احیای کانال‌ها و رفع نقاط حادثه خیز محورهاست و وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان توسعه این راه‌هاست.

حبدری بیان کرد: به عنوان مثال در راه اردبیل به سرچم، نگهداری این راه و تمام کارها بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است اما این راه علاوه بر موضوع موجود با توجه به آمار تردد که در این محور وجود دارد که حتما باید این راه توسعه یافته و تبدیل به بزرگراه شود پس در این مقطع وظیفه اداره کل راه و شهرسازی است که در این محور هم از نظر امکان سنجی مورد مطالعه قرار دهد و هم این که بعد از مطالعات به پیوست سازمان برنامه‌ریزی کل کشور برده شود و در آنجا به عنوان پروژه ردیف‌دار ملی بشناساند و هم اینکه وقتی تمامی این کارها را انجام داد نقشه مشخصاتی برای این راه تهیه کند و در نهایت به پیمانکار واگذار شود تا به مرحله عملیات اجرایی برسد.

پروژه عمرانی جاده

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بحث روشنایی بر می‌گردد به مجوزهای وزارتخانه که متاسفانه چندین سال است که روشنایی را محدود کرده‌اند فقط برای جاهایی که شدیدا مه‌گیر نیاز باشد و آن را هم در کمیسیون مطرح و بعد از تصویب کمیسیون مجوز می‌دهند.

وی تصریح کرد: بنابراین وزارتخانه برای هر پروژه‌ای زیر بار مجوز نمی‌رود چرا که هزینه روشنایی هزینه سنگینی دارد و به همین خاطر در محور اردبیل به سرچم در جاهایی که نیاز به روشنایی دارد به ویژه در حوزه اردبیل تونل‌هایی بود که هم روشنایی نصب شد و استفاده می‌شود و بقیه محورها که قسمتی از اردبیل تا پلیس راه که حتما در محدوده کمی از پلیس راه مه‌گیر است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال احداث روشنایی آن محورها هستند.

 

پروژه عمرانی جاده

تکمیل تمامی بزرگراه‌ها در اردبیل نیازمند ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

حیدری اظهار کرد: استان اردبیل اگر بخواهد تمامی بزرگراه‌های مورد نیازش را تکمیل کند در حدود چهار هزار و 500 تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بنابراین اگر بخواهیم با احداث باند دوم جاده‌ها را ایمن کنیم یک برنامه چندین ساله نیاز است و با وضعیت اقتصاد کنونی به این زودی امکان پذیر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جاده‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شود نیروهای پلیس راه استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بحث نگهداری، تابلو ایمنی و گاردریل آن را انجام می دهند که اگر بحث ایمنی مشکل داشت اجازه استفاده و بهره‌برداری از پروژه‌ها را نمی‌دادند بنابراین جاده‌ها از بابت ایمنی و طرح هندسی هیچ مشکلی به ویژه در جنوب استان ندارند و اگر هم نقصی باشد پلیس راه اعلام می‌کند و سازمان راهداری نسبت به رفع نقص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

جاده

وی افزود: عمده مشکل ما از بابت ایمنی راه‌ها عدم رعایت سرعت مطمئنه در راه‌هاست به طوری که برای مثال از اردبیل تا بیله‌سوار یا پارس‌آباد سرعت این راه‌ها 95 کیلومتر بر ساعت بوده در حالی که تا 140 کیلومتر یا بیشتر هم رانندگان در جاده ها رانندگی می‌کنند که به طور قطا همکاران پلیس راه استان این را تائید می‌کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up