• شناسه خبر : 7798
  • تاریخ انتشار : 27 خرداد 1398 - 01:35

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راه خلخال با توجه به کوهستانی بودن و تعدد راه‌های ارتباطی صعب العبور نیازمند بهره گیری از اعتبارات کافی و بروز کردن وضعیت ماشین آلات راهداری در کنار بکارگیری ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی است.

51

راهداری در خلخال سخت تر از سایر مناطق استان اردبیل است

به گزارش شهرخوان، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اردبیل گفت: کار راهداری در خلخال بسیار مشکل تر از نگهداری و راهداری سایر راه های ارتباطی این استان است.

علی رحمتی در نشستی با فرماندار خلخال افزود: این منطقه با توجه به کوهستانی بودن و تعدد راه‌های ارتباطی صعب العبور نیازمند بهره گیری از اعتبارات کافی و بروز کردن وضعیت ماشین آلات راهداری در کنار بکارگیری ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی است.

وی گفت: در حالی که هر سال بدلیل بازنشستگی نیروهای رسمی از تعداد نیروی انسانی موجود راهداری استان کم و مجوزی هم برای جذب و استخدام نیروی جدید صادر نمی‌شود، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز برای راهداری راههای ارتباطی از طریق بکارگیری نیروهای روزمزد تأمین می‌شود.

جاده اسالم

او اظهار داشت: در حالی که در سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال برای تأمین لاستیک، قطعات یدکی ماشین آلات، تأمین نمک، اجاره دستگاه‌های سنگین برف روبی بخش خصوصی و استفاده از نیروی انسانی روز مزد فصلی جهت نگهداری و برف روبی راههای ارتباطی خلخال هزینه شده تنها بخش کوچکی از این اعتبار از طریق منابع اعتباری استانی تخصیص داده شده است.

او همچنین افزود: با توجه به اینکه اعتبارات ملی تنها برای اجرای پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص داده می‌شود، تأمین هزینه‌های جاری مربوط به تأمین نیروی انسانی در بخش راهداری و تعمیر و تجهیز ماشین آلات فرسوده نیازمند تخصیص اعتبار از محل منابع استانی و توجه فرمانداران استان به این موضوع است.

رحمتی گفت: در حال حاضر هزینه یک اجرای روکش آسفالت یک کیلومتر راه روستایی به چهار میلیارد ریال، هزینه خط کشی سرد یک کیلومتر راه به ۴۰ میلیون ریال و گرم نیز به ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافته و این در حالی است که از مجموع اعتبارات منظور شده استانی این اداره کل در سال گذشته تنها ۲۸ درصد تخصیص یافته است.

او اظهار داشت: امسال برغم محدودیت‌های اعتباری پروژه‌های روکش آسفالت در ۲۰ کیلومتر از مسیر راههای خلخال به گیوی، شاهرود و هشجین اجرا خواهد شد.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز گفت: در هشت سال گذشته شاخص بهره مندی از آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان صفر بوده و حتی یک کیلومتر از راههای زیرسازی شده زیرپوشش آسفالت قرار نگرفته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up