• شناسه خبر : 9880
  • تاریخ انتشار : 26 تیر 1398 - 11:22

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: دو سال پیش اعتبارات ملی حوزه راه استان، 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی شاهد افزایش این رقم در سالجاری به 150 میلیارد تومان هستیم.

پروژه احداث جاده و بزرگراه

به گزارش شهرخوان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل اگر بخواهد تمامی بزرگراه‌های مورد نیازش را تکمیل کند چیزی در حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محبوب حیدری در جلسه بررسی مشکلات جاده‌های مواصلاتی شمال استان اردبیل اظهار داشت: در چند سال اخیر به منظور جذب ردیف ملی، مطالعات امکان سنجی در 450 کیلومتر از محورها آغاز شد.

وی بیان کرد: با همت و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل و پیگیری‌های مکرر استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توانستیم وزارت راه و شهرسازی را متقاعد کنیم که تمامی راه‌های شریانی استان نیازمند احداث بزرگراه است و این اتفاق مهم امسال در سطح استان محقق شد.

محبوب حیدری

اکثر راه‌های مواصلاتی استان از ردیف اعتبار ملی برخوردار شده‌اند

حیدری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در دو سال اخیر گفت: اکثر راه‌های مواصلاتی استان از ردیف اعتبار ملی برخوردار شده‌اند و این در حالی است که در چند سال اخیر، کمتر از 300 کیلومتر این منابع ردیف اعتباری ملی به ثبت رسیده بود و در حال حاضر نیز یک هزار و 550 کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل از ردیف اعتباری ملی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: دو سال پیش اعتبارات ملی حوزه راه استان، 15 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی شاهد افزایش این رقم در سالجاری به 150 میلیارد تومان هستیم.

پروژه احداث جاده

میانگین تردد روزانه در راه‌ها برای تبدیل به بزرگراه بیش از هفت هزار خودرو است

وی در مورد اولویت توزیع اعتبارات راهسازی بر مبنای آمار تردد در جاده‌ها تصریح کرد: معیار میانگین تردد روزانه در راه‌ها برای تبدیل به بزرگراه بیش از هفت هزار خودرو است و برای احداث یک کیلومتر بزرگراه حداقل 30 میلیارد ریال هزینه می‌خواهد و استان اردبیل اگر بخواهد تمامی بزرگراه‌های مورد نیازش را تکمیل کند چیزی در حدود چهار هزار و 500 تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حیدری با اشاره به محور پارس آباد به سربند اظهار کرد: محور پارس‌آباد به سربند یکی از نقاطی است که در آن تصادفات زیادی رخ می‌دهد و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اجرای عملیات پروژه چهارخطه پارس آباد به سربند به طول 20 کیلومتر را شروع و پروژه در دو قطعه به پیمانکار واگذار و فعال شده است.

پروژه احداث جاده

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: متاسفانه با وجود تاسیسات شهری در مسیر اجرا، سرعت پروژه مطلوب نیست و این کمک و یاری مسئولان امر را می‌طلبد که جابه‌جایی تاسیسات شهری اعم از آب، برق و گاز را تسریع دهند.

وی بیان کرد: عمده مشکل ما از بابت ایمنی راه‌ها عدم رعایت سرعت مطمئنه در راه‌هاست و می‌توانیم در سایه ارتقای سطح آموزش رانندگان و فرهنگ ترافیکی از بروز بسیاری از تصادفات پیشگیری کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up