print


افتادگی و پف با نسخه خانگی درمان کنید

w w w . s h a h r k h a n . i r

چشم

شهرخوان: افتادگی و پف پلک می تواند بنا به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و افتادگی عضله ایجاد شود که این مهم خود می تواند تاثیر بسزایی در بالا نشان دادن سن فرد داشته باشد.

گفتنی است عدم انجام مراقبت‌های لازم زیبایی نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در افتادگی و پف پلک داشته باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که امروزه بسیاری از افراد برای درمان افتادگی اقدام به انجام عمل های جراحی می کنند که این خود می‌تواند علاوه بر هزینه بر بودن خطرات بسیاری را نیز برای فرد به همراه داشته باشد اما این در حالی است که با انجام درمان های خانگی به راحتی می توان این عارضه را به طور کامل درمان کرد.

جالب است بدانید که استفاده از ماسک عسل و سیب خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان افتادگی و پف پلک داشته باشد برای این منظور باید یک عدد سیب را به قطعات کوچک تقسیم کرد و سپس آن را پوره کرد و بعد عسل را به آن اضافه کرد سپس این ماسک را برای چند دقیقه بر نواحی اطراف چشم مالید و بعد با استفاده از آب سرد به طور کامل صورت را شست. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید این ماسک را در طول هفته سه بار بر روی پوست مالید.

عسل

باید در نظر داشت که استفاده از چای کیسه‌ای بابونه نیز خود می تواند یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای درمان افتادگی و پف پلک باشد برای این منظور باید یک عدد چای کیسه ای بابونه را در آب سرد قرار داد و سپس آن را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بر روی چشم گذاشت همچنین می توان چای کیسه ای را برای چند ساعت در داخل فریزر قرار داد و سپس آن را بر روی چشمها گذاشت.

پروانه بابونه

استفاده از سفیده تخم مرغ نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان افتادگی و پف پلک داشته باشد برای استفاده از این روش کافی است که با استفاده از گوش پاک کن مقدار کمی از سپیده تخم مرغ را بر روی پلک ها بمالید و سپس تا خشک شدن آن چشم های خود را بسته نگه داشت و بعد از خشک شدن سفیده تخم مرغ با استفاده از آب سرد به طور کامل صورت را شست.

تخم مرغ

لازم به ذکر است که برای دستیابی به نتیجه مطلوب از این طریق باید ماسک سفیده تخم مرغ را یک روز در میان استفاده کرد.

یکی دیگر از درمان های خانگی برای درمان افتادگی و پف پلک استفاده از ماسک بابونه و خیار می باشد چرا که بابونه و خیار از خاصیت ضد التهابی سفت کنندگی و همچنین تقویت کننده ای برخوردار هستند که موارد مذکور خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد. برای استفاده از این روش باید دمنوش بابونه را از صافی رد کرد و سپس آن را در یخچال قرار داد تا خنک شود و بعد خیار را رنده کرده و به دمنوش اضافه کنید سپس آن را بر روی پلک به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید هر چند در این مجال باید متذکر شد که استفاده از ماسک بابونه و خیار در طول روز دو بار توصیه شده است.

خیار

در پایان باید خاطرنشان کرد که رعایت بهداشت کامل چشم ، عدم استفاده از برخی از محصولات بی کیفیت و همچنین استفاده از عینک آفتابی مناسب نیز خود می تواند در عدم ابتلا به افتادگی و پف چشم بسیار تاثیر گذار باشد.


شماره خبر : 10132 - دوشنبه 31 تیر 1398 ساعت 12:43:10
1400 copyright.