print


توسعه و گسترش صنعت کشاورزی با تکمیل سد گرمی

w w w . s h a h r k h a n . i r

سلیمان زاده

به گزارش شهرخوان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح‌های ۱۵ گانه تعادل بخشی وزارت نیرو در منابع آب استان اردبیل در حال اجرا است که بدون شک اجرای آن در حفظ منابع آب زیرزمینی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

اصغر سلیمان‌زاده در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طرح‌های 15 گانه تعادل بخشی وزارت نیرو در منابع آب استان اردبیل در حال اجرا است که بدون شک اجرای آن در حفظ منابع آب زیرزمینی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

پیشرفت 93 درصدی سد عمارت گرمی

وی با اشاره به این که سد عمارت گرمی با 93 درصد پیشرفت در حال احداث است بیان کرد: این سد با حجم مخزنی 182 میلیون مترمکعب نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی پایدار و کاهش مهاجرت دارد و می‌تواند در تامین آب شرب منطقه و نیز توسعه حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت باشد.

سد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از تخصیص 3 هزار و 600 میلیارد ریال برای ساخت سد عمارت گرمی خبر داد و گفت: در راستای تامین آب شرب مردم و نیز توسعه و گسترش صنعت کشاورزی این سد یک ظرفیت عظیم برای استان محسوب می‌شود و 12 هزار هکتار از اراضی منطقه را بهبود می‌بخشد.

سد عمارت با سرعت تکمیل و به نتیجه می‌رسد

سلیمان‌زاده تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام یافته پروژه مهم سد عمارت با سرعت تکمیل و به نتیجه می‌رسد و در کنار احداث این سد احداث برج آبگیر سد عمارت همزمان با عملیات اجرایی سد در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر در دست اجرا است و امید می‌رود هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

اردبیل رتبه نخست در اجرای طرح‌ها و حفظ منابع آب زیرزمینی

وی بیان کرد: استان اردبیل در اجرای طرح‌ها و حفظ منابع آب زیرزمینی در کشور مقام نخست را کسب کرده است که این مسئله نشان از توجه و اهتمام جدی به این مسئله بوده و درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته توسعه استان را رقم زده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

 

| اخبار استان اردبیل | اصغر سلیمان زاده | گسترش صنعت کشاورزی |


شماره خبر : 10921 - چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 22:57:13
1400 copyright.