print


شیرینی گرانی شکر، به دهن دلالان اردبیل

w w w . s h a h r k h a n . i r

شیرینی گرانی شکر، به دهن دلالان اردبیل

پایگاه خبری اعتبار نوین (etebarenovin.ir)

شیرینی گرانی شکر، به دهن دلالان این محصول، مزه کرده و در روزهایی که مردم به لحاظ روحی در شرایط بحرانی هستند، برخی ها از آب گل آلود ماهی می گیرند.

انبار شکر

قیمت شکر در اردبیل به کیلویی ۷۱۰۰ تومان رسید

طی روزهای گذشته بازار شکر در اردبیل با نوساناتی همراه بوده به گونه ای که بعد از شیوع ویروس کرونا، قیمت این محصول سیر صعودی پیدا کرده و حالا شیرینی گرانی شکر زیر دندان دلالان مزه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، طی روزهای گذشته بازار شکر در اردبیل با نوساناتی همراه بوده به گونه ای که بعد از شیوع ویروس کرونا، قیمت این محصول سیر صعودی داشته است.

در حال حاضر قیمت خرده‌فروشی هر کیلو شکر از شش هزار تومان به هفت هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت شکر در حالی است که بهمن سال ۹۸، محمدرضا کلامی سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه موجودی شکر در انبارها ۱۰ برابر سال گذشته است، گفت: هیچگونه افزایشی در قیمت شکر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ برابر سال گذشته، شکر در انبارها موجود بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست، اظهار داشت: هم اکنون ذخایر شکر به اندازه مصرف چندین ماه کشور است؛ ضمن اینکه به این رقم، باید تولید بیش از یک میلیون تنی در داخل کشور که از مهر هر سال با شکر چغندری آغاز و تا پایان فصل برداشت و تولید شکر نیشکری در خرداد سال بعد، ادامه می‌یابد را نیز اضافه کرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه شکر تولید داخلی از مهر تا خرداد سال آینده، از محل شکر چغندری و نیشکری، روانه بازار خواهد شد، گفت: تا پایان دی ماه، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن واردات به منظور جبران کسری نیاز داخل و خسارتهای سال قبل سیل، توسط بخش خصوصی انجام شده و کالاهای آنها تحت کنترل دولت است. در شرایط فعلی، موجودی کف بازار و شبکه های توزیع، بیش از ۱۰ برابر سال گذشته بوده و کالا به وفور در بازار موجود است؛ پس جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه موجودی شکر در کشور به اندازه‌ای است که اگر حلقه‌های توزیع کننده این کالا، قصد گرانفروشی یا افزایش قیمت را داشته باشند، فضای مساعدی پیش رو نخواهند داشت، افزود: شکر به وفور در کشور موجود بوده و بازار این کالا، هم اکنون به صورت رقابتی شکل گرفته است.

انبار شکر

 

 

کلامی تاکید کرد: تمام دستگاههای مسئول با توجه به وفور این کالا در شبکه توزیع و انبارها، مسئول نظارت و پایش بازار هستند؛ ضمن اینکه به مردم نیز این اطمینان داده می‌شود که شکر به اندازه کافی در کشور موجود است و هیچ توزیع‌کننده‌ای نیز حق تغییر و افزایش قیمت ندارد و همه مکلف به توزیع شکر همچون روال گذشته و با نرخ مصوب تعیین شده هستند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: بازرگانان، کارخانجات شکر و همه صنوف مرتبط نیز، آمادگی لازم برای تامین و توزیع به موقع شکر را دارند و حفظ آرامش بازار و تامین نیاز سفره مردم با قیمت قبل، در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و مستمرا روند توزیع ادامه خواهد داشت.

در همین خصوص وحید وثوق رئیس اتحادیه خواربار فروشان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص افزایش قیمت شکر در اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله اقلام بهداشتی و نیز اقلامی همچون گوشت توسط شرکت های حمل و نقل جابجا می شود و بر همین اساس توزیع شکر فعلا در اولویت نیست.

وی اظهار کرد: در بحث شکر، کمبودی در کشور نیست و صرفا به خاطر محدودیت در حمل و نقل بوده که توزیع شکر به نرخ دولتی در بین خرده فروشی ها انجام نشده است.

وثوق تصریح کرد: البته اوایل اسفند ماه، ۳۰۰ تن شکر در بین واحدهای صنفی توزیع شد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل با بیان اینکه قیمت خرید شکر از در کارخانه بر حسب هر کیلو چهار هزار و ۵۰ تومان است، گفت: با توجه به هزینه حمل و نقل و دوری و نزدیکی کارخانه های تولید کننده، قیمت شکر برای فروش در خرده فروشی به چهار هزار و ۷۰۰ تومان می رسد.

وثوق با بیان اینکه فروش شکر به قیمت هفت هزار و ۱۰۰ تومان غیرقانونی است، گفت: قطعا نهادهای نظارتی در صورت مشاهده تخلفات صنفی برخورد لازم را انجام خواهند داد.

در هر حال به نظر می رسد شیرینی گرانی شکر، به دهن دلالان این محصول، مزه کرده و در روزهایی که مردم به لحاظ روحی در شرایط بحرانی هستند، برخی ها از آب گل آلود ماهی می گیرند


شماره خبر : 24374 - یکشنبه 3 فروردین 1399 ساعت 12:29:16
1400 copyright.