print


نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی برگزار می شود

w w w . s h a h r k h a n . i r

قرآن

«مهدی طاهری» گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و اینترنتی برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این دوره این آزمون، اطلاع از رشته ها و نحوه ثبت نام می توانند از طریق سامانه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir از یکم آذرماه مراجعه کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: آزمون در ۳ گروه امتحانی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) و حفظ قرآن کریم است که هر کدام به ۱۴ رشته تقسیم می شود.

طاهری خاطر نشان کرد: همه داوطلبان بدون محدودیت سنی می توانند در این آموزن شرکت کنند و هر داوطلب می تواند در ۶ رشته و در گروه حفظ فقط یک رشته ثبت نام کند.

وی ادامه داد: آزمون هفته اول اسفندماه سال جاری در همه رشته ها به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: امیدواریم این آزمون زمینه تقویت انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت را فراهم کند.

طاهری عنوان کرد: شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن کشور از مهمترین اهداف اجرای این آزمون است.

وی با اشاره به اینکه این آزمون زمینه توسعه و تقویت آموزش های الکترونیکی قرآنی را در سطح کشور فراهم خواهد کرد، یادآور شد: استفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبان از دیگر اهداف این آزمون است.


شماره خبر : 39837 - چهارشنبه 14 آبان 1399 ساعت 11:43:37
1400 copyright.