print


جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون استان اردبیل

w w w . s h a h r k h a n . i r

دانش آموز مدرسه

در ابتدای جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، با گرامی‌داشت یاد دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر محسن فخری‌زاده،گفت: این شهید سرافراز، نقش بی‌نظیر و پرافتخاری در زمینه پژوهش‌های هسته‌ای داشت و همواره برای استقلال، اقتدار و اعتلای ایران اسلامی تلاش کرد.

احدزاده تأکید کرد که برنامه‌های هفته پژوهش کانون استان باید دانش‌محور و بر اساس برنامه‌های مدون سال ۱۳۹۹ و هم‌سو با سیاست‌های کلان کانون باشد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز، در خصوص تولید محتوا با موضوعات مختلف پژوهشی توضیحاتی ارایه کرده و افزود:  نهادینه کردن فرهنگ پژوهش باید در اولویت برنامه‌های استانی باشد و نسبت به این امر، فعالیت‌های هدفمند و منسجم‌تری نسبت به سال‌های قبل انجام پذیرد.

هم‌چنین حسین یوسفی، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی استان در خصوص نتایج و دستاوردهای آثار پژوهشی همکاران و لزوم توجه به یافته‌های پژوهشی و کاربرد آن در فعالیت‌های مراکز تأکید نموده و جهت بهبود کیفی و کمی برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری پیشنهادهایی را ارائه کرد.

در ادامه، ایرج حسینی کارشناس آموزش و پژوهش، برنامه‌های کانون استان در زمینه هفته پژوهش را تشریح کرده و گفت: پیرو جلسه‌ی مجازی با رابطان پژوهشی مراکز فرهنگی هنری استان و طبق جدول زمان‌بندی، برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: باید در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی، پژوهش کاربردی انجام و نسبت به پایش و ارزیابی فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی اقدام شود.

در این جلسه در خصوص نهادینه کردن فعالیت‌های پژوهشی در بین اعضای نوجوان مراکز کانون استان نیز بحث و تبادل‌نظر و مقرر شد باهدف ارتقاء فعالیت‌ها، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان و مربیان کانون استان در قالب فضای مجازی و آموزش‌های از راه دور(شیوه‌های الکترونیکی) طبق برنامه‌ریزی و نیازسنجی‌ها، انجام شود.

شایان‌ذکر است، گرامی‌داشت هفته پژوهش امسال کانون استان اردبیل با محوریت شهید دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده برگزار خواهد شد و در این خصوص  تهیه بولتن و نشریه الکترونیکی، دل‌نوشته‌های ادبی، تهیه کلیپ، کارت پستال‌سازی و … باهدف معرفی و شناساندن این شهید والامقام و پژوهشگر به نسل کودک و نوجوان از اهم برنامه‌ها است.

آغاز ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش از ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹ و تنظیم پیش‌خبر و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های مجازی، تقدیر از اعضا و مربیان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی که آثارشان به دوره دوازدهم(فراخوان هفته پژوهش) ارسال‌شده است و تهیه و تنظیم محتوای آموزش‌های مجازی مربیان در قالب فعالیت‌های پژوهشی، از مصوبات جلسه بود.


شماره خبر : 43187 - شنبه 22 آذر 1399 ساعت 13:39:28
1400 copyright.