print


اجرای لایحه رتبه بندی فرهنگیان برای 733 هزار نفر

w w w . s h a h r k h a n . i r

معلم مدرسه

علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع مذکور با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یکشنبه هفته جاری همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1401 توسط رئیس‌جمهور در دستورکار صحن قوه مقننه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم از ابتدای مطرح شدن موضوع رتبه بندی معلمان ضمن اعلام موافق، بر تصویب و اجرای این مهم تاکید جدی داشته اند، اظهار کرد: البته باید توجه داشت برای اینکه این لایحه مشمول اصل 75 قانون اساسی نشود، با دولتمردان رایزنی های جدی و مستمری صورت گرفته است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: نماینده ویژه دولت در این موضوع اعلام کرد با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های مکرر نمایندگان، مقرر شد تا سقف 25 هزار میلیارد تومان در یکسال برای اجرای رتبه بندی معلمان اعتبار پیش بینی شود.

نیک‌زاد در خصوص زمان اجرای این لایحه ، تصریح کرد: پس از نهایی شدن قانون، این مصوبه از 31 شهریورماه 1400 قابل اجرا خواهد بود؛ همچنین مربی پایه یک دانشگاه تهران مبنای حداقل 80 درصد حقوق برای معلمان منظور خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای شش ماه دوم سال جاری اعتباری بالغ بر 12 هزار و پانصد میلیارد تومان پیشبینی شده و اعتبار سال آتی نیز در لایحه بودجه در نظر گرفته می‌شود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین  در مجلس در ادامه گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش پرورش، تمامی معلمان سراسر کشور که معادل 733 هزار و 638 نفر هستند، مشمول این موضوع قرار می‌گیرند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: باید یادآور شد، نمایندگان تاکید داشتند  این موضوع باید اجرایی شود لذا با توجه به وضعیت مالی دولت سیزدهم و بدهی های برجای مانده دولت قبلی، دولت‌مردان تلاش کردند اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی را محقق کنند که بیانگر تعامل قوه مجریه و قوه مقننه است.


شماره خبر : 60559 - شنبه 20 آذر 1400 ساعت 13:56:09
1400 copyright.