print


بازگردانی اکوسیستم طبیعی به دریاچه نئور

w w w . s h a h r k h a n . i r

دریاچه نئور

تخریب زیستگاه حیات وحش تنوع زیستی اردبیل را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش شهرخوان، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد که تخریب زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش حیوانات از مهمترین خطراتی است که تنوع زیستی را به مخاطره انداخته است.

محمد خدا پرست در همایش روز جهانی تنوع زیستی در اردبیل افزود: اگر به دنبال حفاظت از تنوع زیستی در استان هستیم باید حفاظت از زیستگاه های طبیعی حیاط و حش و حراست از منابع طبیعی را در اولویت قرار دهیم.

وی جلوگیری از چرای بی رویه دام را از دیگر راهکارهای مهم حفاظت از تنواع زیستی برشمرد و یادآور شد: جلوگیری از فرسایش خاک به عنوان یک سرمایه ملی نقش کلیدی و موثری در حفاظت از تنوع زیستی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: اگر خاک در معرض فرسایش بادی و خاکی قرار بگیرد قطعاً امکان ادامه حیاط برای بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی مقدور نبوده و در نهایت نسل آنها از بین رفته و در نتیجه کاهش تنوع زیستی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این استان حدود یک سوم تنوع ریستی کشور را داراست، بیان داشت: ۵۷ گونه پرنده، ۲۹ نوع خزنده و ۱۸ نوع ماهی و ۱۷ گونه دوزیست در استان شناسایی شده که نشان دهنده تنوع زیستی توانمند این استان دارد.

خداپرست با اشاره به اعمال برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای حفاظت از تنوع زیستی استان، یادآور شد: در این راستا تلاش می شود با مدیریت بهینه اکوسیستم طبیعی را به دریاچه نئور اردبیل بازگردانیم.


شماره خبر : 6382 - پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 11:07:25
1400 copyright.