• شناسه خبر : 11115
  • تاریخ انتشار : 22 مرداد 1398 - 01:42

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بسترسازی برای جذب برترین‌های کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از دستورالعمل‌های جامع تدوین شده شمرد وگفت: یکی از ویژگی‌های مهم در ارتقای علمی دانشگاه، جذب دانشجویان برتر و دستیابی به خروجی مطلوب است.

دانشگاه محقق

به گزارش شهرخوان، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها تصویر مناسبی از کشور را در پایگاه‌های مختلف جهانی ارائه خواهد داد تا مهر باطلی بر ادعای منزوی بودن کشورمان باشد.

عزیز حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح آخرین عملکرد و برنامه‌های دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه محقق اردبیلی با افزایش تعاملات بین المللی مدنظر قرار گرفته تا با تحقق آن تصویر حقیقی و مناسب کشورمان را در پایگاه‌های مختلف جهانی ارائه دهیم.

وی به افزایش تعاملات بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و یادآور شد: بدین منظور اساتیدی که فعالیت‌های مشترک علمی با کشورهای دیگر داشته باشند از تشویق‌ و حمایت‌های خاص برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تلاش دشمنان برای منزوی نشان دادن ایران در عرصه‌های مختلف علمی خبر داد و افزود: افزایش ارتباطات علمی بین المللی مُهر باطلی بر جنگ روانی وسیع ایجاد شده دشمنان در قبال کشورمان خواهد بود.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی  از 400 نفر عبور می کند

حبیبی از افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق خبر داد و افزود: طی ماه‌های آتی پیش بینی می‌شود که تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه از 400 نفر عبور کند و طی آن به حداقل استاندارد تعیین شده دست یابیم.

وی با بیان اینکه با افزایش اعضای هیات علمی به دنبال دستیابی به شاخص کیفی و پژوهشی مدنظر هستیم، ادامه داد: طی مهر ماه سال‌جاری تعداد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به حدود یازده هزار نفر خواهد رسید و این تعداد از دانشجویان در قالب 238 هزار رشته خدمات تحصیلی و آموزشی خود را سپری خواهند کرد.

جذب برترین های کنکور مقطع ارشد و دکترا

حبیبی بسترسازی برای جذب برترین‌های کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از دستورالعمل‌های جامع تدوین شده شمرد و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم در ارتقای علمی دانشگاه، جذب دانشجویان برتر و دستیابی به خروجی مطلوب است.

وی عنوان کرد: اکثر دانشگاه‌های برتر کشور با ارائه طرح‌ها و خوشه‌های تشویقی اقدام به جذب دانشجویان با تراز علمی بالا می‌نمایند و امیدواریم دانشگاه محقق اردبیلی نیز از این قافله عقب نماند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه علمی این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: از حدود 600 مرکز علمی کشور رتبه علمی دانشگاه محقق اردبیلی به 52 رسیده و در بین دانشگاه‌های استان نیز در جایگاه اول قرار داریم.

وی رتبه بین المللی دانشگاه محقق را دو هزار و 612 اعلام کرد و اظهار داشت: با ارتقای جایگاه علمی دانشگاه محقق و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم درخشش هر چه مناسب دانشجویان این دانشگاه و موفقیت در عرصه‌های شغلی و مهارتی هدف گذاری شده است.

حبیبی از ایجاد پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی به‌عنوان یک مطالبه مهم استقبال کرد و گفت: در سال‌جاری بعد از تصویب نهایی، سه مرکز و پژوهشکده سلامت گستر به‌منظور مدیریت انرژی و آب با 10 هسته پژوهش محور از نیمه دوم سال فعالیت‌های خود را پیگیری خواهند کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در مرکز رشد دانشگاه تبدیل علم به فناوری و ثروت دنبال می‌شود، یادآور شد: در شرایطی که در سال 96 تعداد هسته‌های فناور استان 33 مورد بود در حال حاضر به 75 هسته فناور افزایش پیدا کرده تا فارغ التحصیلان نوآور و کارآفرین فعالیت‌های علمی خود را تداوم بخشند.

ثبت موزه علوم دانشگاه محقق در کمیته بین‌المللی دانشگاه‌ها

وی از ثبت موزه علوم دانشگاه محقق در کمیته بین‌المللی دانشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: فعال‌سازی کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و نوآوری در این دانشگاه انجام پذیرفته تا در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری هشت مورد از کرسی‌های دانشجویی باشیم.

احداث اولین استخر دانشگاهی اردبیل

حبیبی به شروع عملیات احداث اولین استخر دانشگاهی استان اردبیل با زیربنای دو هزار متر مربع اشاره کرد و افزود: احداث زمین‌های چمن مصنوعی ورزشی در اطراف خوابگاه دانشجویی خواهران در حال انجام بوده و درصدد بروز رسانی امکانات مورد نظر هستیم.

به گفته وی محوطه‌سازی خوابگاه پسران دانشگاه محقق اردبیلی نیز رو به پایان بوده و با احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز از مهرماه سال‌جاری بر اساس نیازسنجی برنامه‌های مورد نظر این بخش اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از بهره برداری کتابخانه مرکزی این دانشگاه بعد از 11 سال با زیربنای 6 هزار متر مربع خبر داد و افزود: با تخصیص منابع مورد نظر طی ماه‌های آتی کتابخانه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.

حبیبی در پایان به تداوم فعالیت‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و افزود: با تکمیل فاز سوم دانشکده فنی با زیر بنای چهار هزار و 800 متر مربع اغلب نیازهای زیرساختی علمی، فنی و مهندسی دانشجویان واحد اردبیل برطرف خواهد شد

 

اخبار استان اردبیل | عزیزی حبیبی | دانشگاه محقق اردبیلی | جذب برترین های کنکور



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up