• شناسه خبر : 12740
  • تاریخ انتشار : 10 آبان 1401 - 11:37

سیم بکسل بخش مهمی از ساختار هر آسانسور را می‌سازد. این سیم‌ها هستند که وظیفه جابه‌جایی و حرکت‌دادن آسانسورها را به‌عهده دارند.

 

سایز های سیم بکسل آسانسوری

نقش سیم بکسل آسانسور در متصل‌کردن کابین و قاب وزنه از اهمیت زیادی برخوردار است.

این سیم‌ها بنا به کاربرد و ظرفیت هر آسانسور دارای سایزهای مختلفی هستند. در این مقاله درباره سایزهای سیم بکسل آسانسوری بیشتر می‌خوانید. چه سایزهایی از این محصول در بازار موجود است؟

استفاده از سیم بکسل‌ها در ساختار آسانسور

سیم بکسل آسانسور با سربکسل‌ها در ساختار وسیله قرار می‌گیرند. سربکسل‌ها در تلاش هستند تا کشش بکسل‌ها را با لاستیک‌ها، گوه‌ها و فنرهایشان یکسان و متعادل کنند. در هنگام نصب، توجه به کشش سیم‌ها اهمیت زیادی دارد.

اندازه سیم‌ها در این زمینه به‌دقت ارزیابی می‌شود. سایزهای سیم بکسل آسانسوری را با قطر نامی‌شان مشخص می‌کنند. اندازه‌گیری قطر این سیم‌ها با آگاهی از شناسنامه محصول ارائه‌شده از سوی شرکت سازنده یا با اندازه‌گیری با کولیس مقدور می‌شود.

این سیم‌ها از تعداد زیادی رشته‌سیم ساخته می‌شوند که حالت به‌هم‌پیوسته‌ای دارند. با در هم‌پیچیدن این سیم‌ها، سیم بکسلی بسیار محکم و منعطف به‌وجود می‌آید که طول عمر بالایی هم دارد. استفاده از این سیم‌ها منحصر به آسانسورها نیست و در صنایع مختلف دیگر هم کاربرد پیدا می‌کنند.

اما وجودشان در آسانسورها بسیار مهم است و از مهم‌ترین بخش‌های هر بالابر به‌حساب می‌آیند. زمانی که موتور آسانسور شروع به کار می‌کند، نیروی محرکه‌ای ایجاد می‌شود که به‌کمک سیم بکسل کابین را بالا می‌کشد یا آن را به‌سمت پایین می‌راند.

سیم بکسل آسانسوری

سایزهای سیم بکسل آسانسوری

اندازه سیم بکسل وابسته به رشته‌هایی از سیم است که به دور یکدیگر پیچیده می‌شوند و سطح مقطعی مشخص را می‌سازند. این اندازه با کولیس محاسبه می‌شود. سیم بکسل آسانسور ها سایزهای متنوعی دارند. از جمله اندازه‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمره ۶
  • نمره ۶.۵
  • نمره ۸
  • نمره ۱۰
  • نمره ۱۱
  • نمره ۱۲

همان‌طور که گفته شد، سایز سیم بکسل‌ها از ۶ میلی‌متر شروع می‌شود و تا اندازه‌های بالاتر در حدود ۱۱ میلی‌متر هم می‌رسد. از پرکابردترین سایزهای سیم بکسل آسانسوری می‌توانیم به سایزهای ۸ و ۱۰ میلی‌متری اشاره کنیم. سیم بکسل‌های نمره ۱۰ در آسانسورهای مختلف به‌وفور استفاده می‌شوند.

طول عمر محصولات نمره ۸ هم زیاد است و دوام خوبی دارند. از موارد دیگر موجود در بازار هم بنا به نوع آسانسور و ظرفیت آن، استفاده می‌شود. سیم بکسل ها با درجات متنوعی از خمش و سایش تولید می‌شوند. برای اینکه بتوانید سایز مناسبی از سیم بکسل را بخرید، توجه به کارکرد آن اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

مشخصات فنی سیم بکسل ها

علاوه بر در نظرگرفتن سایز سیم بکسل آسانسوری باید به نکات دیگری هم دقت کنید. لازم است که با مشخصات فنی هر محصول به‌طور کامل آشنا باشید. دسته‌ سیم‌هایی که در این محصولات استفاده می‌شوند از چندین رشته مفتول به‌وجود آمده‌اند. سیم‌ها به‌دور مغزی تابیده می‌شوند و به‌دور آن که محور اصلی سیم بکسل است، قرار می‌گیرند.

مغزی‌ها از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. بعضی فولادی‌اند و برخی هم از جنس کناف یا دیگر الیاف‌اند. اگر سیم بکسل دارای مغزی از جنس فولاد باشد، استحکام بالاتری خواهد داشت. سیم بکسل های منعطف‌تر، دارای مغزی از جنس کناف هستند.

در حوزه آسانسورسازی از سیم بکسل‌هایی بیشتر استفاده می‌شود که مغزی فولادی در ساختارشان استفاده شده است. سیم‌ بکسل ها ظاهری مارپیچی دارند و همان‌طور که پیش‌تر گفته شده در سایزهای مختلف به بازار قابل‌عرضه هستند.

قیمت سیم بکسل اسانسوری

انتخاب سیم بکسل آسانسوری

انتخاب سیم بکسل ها اهمیت زیادی دارد. در انتخاب سایز هر سیم باید به موارد مختلفی توجه شود. برای مثال، توان و تحمل وزن آنها، سطح ماندگاری و دوامشان، ظرفیت آسانسور و عواملی از این دست.

یکی‌دیگر از نکاتی که در انتخاب سایز و نوع سیم بکسل اثر می‌گذارد، شرایط آب‌وهوایی است. باید به‌سراغ نوعی از سیم بروید که متناسب با محیط پروژه دوام و ماندگاری مطلوبی خواهد داشت. برای مثال، زنگ‌نزدن سیم یا میزان انعطاف‌پذیری‌اش اهمیت زیادی دارد.

با نگاهی دقیق به این عوامل، انتخاب سایز مناسب سیم بکسل در پروژه‌های مختلف صورت می‌گیرد. یکی مقاومت در مقابل سایش است و دیگری دربرابر خم‌شدن. سیم بکسل نتاب که از جنس استیل و فولاد است هم یکی از پرکاربردترین محصولات این حوزه به‌شمار می‌رود.

این سیم‌ها بافت ریزتری دارند و انعطاف‌پذیری‌شان هم به همین دلیل بالاتر می‌رود. بنا به نیازسنجی هر پروژه باید به انتخاب از میان سیم‌های مختلف اقدام کرد.

قیمت و خرید سیم بکسل آسانسوری در اندازه‌های مختلف

خرید سیم بکسل از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. هم مراجعه به بازارهای سنتی مقدور است و هم می‌توانید از روش‌های آنلاین برای خرید استفاده کنید. باید بدانید که روش‌های آنلاین فرایند تأمین محصولات مختلف فولادی و استیل و زیرمجموعه‌های آنها مانند سیم بکسل‌ها را به‌شدت تسهیل می‌کنند.

قیمت این محصولات هم مانند موارد مشابه نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند. برای خرید و تأمین باید حتما با نرخ بازارها آشنا باشید و با استعلام‌گیری دقیق بتوانید برنامه‌ریزی‌های درستی برای پیش‌برد پروژه‌های مختلف داشته باشید.

با آشنایی با سایزهای سیم بکسل آسانسوری و انتخاب از میان موارد مناسب می‌توانید به‌راحتی برای ساخت‌وساز و صنایع گوناگون برنامه‌ریزی کنید.

سایز سیم بکسل اسانسوری

در آخر

برای خرید سیم بکسل و انواع مختلفی از محصولات فولادی باید نگاه دقیقی به نوسانات قیمت‌ها داشته باشید. قیمت محصولات این‌چنینی مدام در نوسان است و تحت تأثیر عوامل بسیار گوناگونی قرار دارد.

از همین روی، نیاز است که برای مدیریت درست پروژه‌های ساخت‌وساز یا صنایع گوناگون نیم‌نگاهی دائمی به قیمت‌ها در بازار داشته باشید. مرجعی قابل‌اعتماد در این زمینه را شناسایی کنید و با مراجعه به آن، روند نوسانات بازار را تحلیل کنید. آیرومارت (شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا) پایگاه ارزشمندی است که در زمینه استعلام قیمت محصولات فولادی و فلزی مختلف به خریداران کمک شایانی می‌کند.

اطلاعات این شرکت به‌روز، دقیق و درست است. با رجوع به این سامانه می‌توانید ضمن استعلام‌گیری قیمت‌ها، تحلیل‌هایی درباره نوسانات ارزش هر محصول را هم مرور کنید. راه‌های برقراری ارتباط با آیرومارت به‌شرح زیر است:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

این شرکت در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی هم فعالیت می‌کند. برای خرید انواع محصولات این بازار می‌توانید روی آیرومارت با خیال راحت حساب کنید. این شرکت از سوی بسیاری از فعالان صنایع مختلف و حوزه‌های ساخت‌وساز نام‌آشنا است و اعتمادکردن به خدمات حرفه‌ای‌اش کار دشواری نیست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up