• شناسه خبر : 24789
  • تاریخ انتشار : 10 دی 1398 - 03:06

طی چند روز اخیر، موج جوابیه های ثناگویانه وار از عملکرد سازمان همیاری های استان در مورد شائبه های واگذاری یک و نیم هکتار از بهترین و با ارزش ترین اراضی این سازمان جهت احداث هتلی ۵ ستاره، در فضای مجازی بر علیه منتقدان این واگذاری، دست به دست می شود.

 

شورابیل اردبیل

اما جریان این واگذاری و زوایای آن چیست که مدیر همیاری را به تکاپو انداخته و بجای ارائه عملکرد یکساله از فعالیت های خود، تمرکز خود را بر مثبت بودن این واگذاری گذاشته و درصدد است به زعم خود، بعد از مدتها انفعال در عملکرد و فعالیت سازمان متبوعش، از واگذاری یکی از بهترین زمین های این شهر با قیمت ناچیز، برای خود رزومه ای قابل دفاع دست و پا کند.

از اواسط سال گذشته زمزمه های واگذاری یک و نیم هکتار از زمین های مجاور شورابیل جهت احداث هتلی ۵ ستاره قوت گرفت. گویا در اولین واگذاری، شخصی بومی ولی ساکن تهران، برنده مزایده می شود، اما بنا به دلایلی موفق به اتمام پروسه تصاحب زمین نشده و سپرده اولیه ۸۵۰ میلیون تومانی وی بعد از نزدیک به ۲ ماه به وی عودت داده شده و زمین مذکور برای دومین بار به آگهی رفته و به قیمت ۱۶ میلیارد تومان تحویل برنده غیر بومی می شود.

در طول نزدیک به یکسال از مدیریت جدید در سازمان همیاری های استان، معدود عملکرد آن در واگذاری املاک و مستغلات خلاصه شده است. به عبارتی مدیریت جدید به جای جذب سرمایه گذاری و سرمایه گذار، تمام تلاش خود را به راه های آسانتر معطوف کرده و بعد از واگذاری شرکت اندبیل خلخال و حتی فروش تنها دستگاه برف روبی خود در آلوارس و…، اینک با واگذاری زمین های مجاور دریاچه شورابیل، بر ضعف های مدیریتی ناشی از عدم موفقیت در جذب سرمایه گذار، سرپوش می گذارد.

 

شورابیل اردبیل

 

شورابیل به عنوان یک نعمت طبیعی و خدادادی، موهبتی است برای مرکز استان. احداث شهرک های کوثر و نادری در کنار این دریاچه، به میزان قابل توجهی، فضای مجاور این دریاچه را مسدود کرده و احداث هرگونه مجتمع های تجاری و خدماتی نظیر هتل و… می تواند شرایط تفریحی و گردشگری این منطقه را محدود نماید.

آیا بهتر نبود برای احداث یک هتل ۵ ستاره، مکانی دنج در نظر گرفته می شد؟ در حد فاصل مسیر اردبیل تا #سرعین و حتی نیر، مملو از زمین هایی است که هم قیمت پائینی دارند و هم قابلیت احداث دهها هتل و مجتمع های خدماتی، با قابلیت دسترسی آسان به بسیاری از مراکز و شهرهای گردشگر پذیر و مناطق دیدنی.

اهالی استان انتظار داشتند سازمان همیاری شهرداری ها، بجای تهیه جوابیه بلند بالا و سایر تعریف و تمجید های مجازی از عملکرد خود، به صورت شفاف، رزومه و نام شرکتی که برنده مزایده شده است را اعلام می کرد تا شهروندان در جستجویی کوتاه در اینترنت، نمونه ای از پروژهای در دست احداث یا آماده بهره برداری آن را مشاهده کرده و با امیدواری نسبت به تحقق احداث هتلی ۵ ستاره در استان، دست مریزادی نثاری بانیان این واگذاری می کردند.

 

شورابیل

 

در پایان یادآوری این نکته خالی از لطف نخواهد بود که شنیده می شود دومین دور از واگذاری زمین های مجاور شورابیل جهت احداث هتل ۵ ستاره کلید خورده و شهرداری اردبیل در نظر دارد با واگذاری یک و نیم هکتار زمین در مجاورت مجتمع تفریحی شهر خورشید به صورت مشارکتی، اقدام به احداث دومین هتل ۵ ستاره در مرکز استان نماید.

زمین های مجاور دریاچه شورابیل، همواره جذابیت های خاصی برای هر شهروند کشورمان دارد و استناد سازمان همیاری به مقایسه قیمت این زمین با قیمت زمین های مسکونی اطراف آن با ابعادی کوچک را که غیرعقلانی عنوان کرده نیز در جای خود قابل تامل و البته تاسف است. فقط به ذکر این نکته اکتفا می کنم که در ۲۴ فروردین ۹۹ آگهی یک قطعه زمین ۲۷۰ متری در تپه نادری در سایت دیوار، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است!!! اختلاف قیمتی ۱۶ برابری که به قول مدیر سازمان همیاری های استان، مقایسه آن عقلانی نیست!!!

مسلم نوروززاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up