• شناسه خبر : 24991
  • تاریخ انتشار : 31 فروردین 1399 - 04:53

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بین استان‌های ساحلی و غیرساحلی کشور رتبه دوم را در تولید آبزیان به دست آورد.

ماهی
میر آرمان واعظی، اظهار کرد: استان اردبیل در تولید آبزیان بعد از هرمزگان جایگاه دوم کشور را به دست آورد که امسال تلاش می‌کنیم این جایگاه را ارتقا دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تولید آبزیان در استان اردبیل هم اکنون به ۹ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است که تا پایان خردادماه و با ارزیابی نهایی این رقم به ۱۰ هزار تن خواهد رسید تا یک روند مناسب و مطلوبی را در تولید انواع آبزیان در استان شاهد باشیم.
مدیر کل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه مشگین‌شهر بیشترین تولید آبزیان را در استان دارد، تصریح کرد: در استان اردبیل ۵۲۰ مزرعه پرورش ماهی و منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی وجود دارد که انواع ماهیان به ویژه قزل‌آلا و ماهیان زینتی در آن پرورش داده می‌شود.
واعظی از رهاسازی ۷ میلیون بچه ماهی، ۱٫۴ میلیون قطعه ماهیان زینتی و همچنین ۳۰ میلیون تخم زرد در مزارع استان خبر داد.
وی ادامه داد: استان اردبیل در پرورش و صادرات این محصولات جایگاه ممتازی را دارد به طوری که ما در همه شهرستان‌های استان ادارات شیلات را فعال کردیم تا صدور مجوزها و تولید و نظارت بر آبزیان تقویت شود.
مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار قطعه ماهی سفید به ارزش ۲ میلیارد تومان در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان رهاسازی شد تا ذخیره منابع آبی استان بوده و علاقمندان در فصول مختلف نسبت به ماهیگیری و انجام تفریحات سالم در این زمینه اقدام کنند.
واعظی ادامه داد: در همین راستا ۲۰۰ هزار قطعه ماهی در مزارع سردآبی و گرم آبی استان به شکل رایگان توزیع شد تا افزایش تولید را در مزارع پرورش ماهیان استان شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: در سال جهش تولید در کنار توسعه مزارع جدید سعی‌مان بر افزایش تولید در واحد سطح و توسعه برنامه‌های آموزشی و همچنین ترغیب مردم به استفاده از آبزیان است که در این زمینه از ظرفیت کارشناسان و نیروهای مجرب استفاده می‌کنیم.
مدیر کل شیلات استان اردبیل خاطرنشان کرد: با وجود کمبود نیرو در اداره کل شیلات استان و عدم صدور مجوز برای استخدام نیروهای جدید ما سعی داریم تا از توان نیروهای کارشناسی موجود استفاده کنیم ولی به صراحت باید گفت؛ شرایط جذب نیرو به صورت کشوری ابلاغ می‌شود و به هیچ وجه در محدوده اختیارات مدیریت استان نیست.
واعظی در مورد رهاسازی گونه‌های جدید در مزارع و آب‌های طبیعی استان گفت: راه‌اندازی سه مزرعه جدید در شهرستان گرمی و همچنین پرورش شاه میگو در شورابیل جزو برنامه‌ریزی‌های اصلی است که با همکاری محیط زیست سعی کردیم تا در این منبع آب برای سرمایه‌گذار مجوز لازم در تکثیر و پرورش شاه میگو صادر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up