• شناسه خبر : 25377
  • تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1399 - 08:40

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی مراکز نمونه‌برداری سرپایی ویروس کرونا در استان اردبیل خبر داد.

آزمایش ویروس کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی چهار مرکز نمونه‌برداری سرپایی ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته استان خبر داد.
 بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲ مرکز از این تعداد در شهرستان اردبیل، یک مرکز در مشگین‌شهر، یک مرکز در پارس‌آباد و یک مرکز در گرمی مغان جهت اجرایی کردن ۷ گام اجرایی مرکز بهداشت استان برای مهار اپیدمی و کنترل بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.
وی بیان‌کرد: در این مراکز نمونه‌برداری از موارد سرپایی گروه هدف برنامه جهت تقویت و تشدید مراقبت و بیماریابی در افراد در تماس با بیماران مثبت قطعی شناسایی شده، انجام می‌گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مراکز نمونه‌برداری که با استقرار پزشک، پرستار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت صورت گرفته، نمونه‌برداری از موارد ارجاع داده شده افراد در تماس نزدیک با بیماران مثبت قطعی بیماری توسط مراقبان سلامت می‌باشد.
نخستین گفت: انتظار می‌رود پرسنل بهداشتی در شهرستان‌ها همانطوری‌که آموزش‌های لازم را دریافت کردند طبق دستورالعمل ارسالی با نهایت دقت موارد در تماس با بیمار مثبت قطعی را با پیگیری مستمر شناسایی و به این مراکز ارجاع دهند.
وی افزود: نمونه‌برداری از افراد در تماس با فرد مبتلا که علایم مشکوک دارند، طبق مقررات خاص انجام خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up