• شناسه خبر : 26328
  • تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 04:23

نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل نبود نقدینگی بزرگترین مانع تهیه اقلام برج آبگیر یامچی دانست.

آبرسانی
تورج مهدی‌زاده  گفت: با فعالیت‌های اخیر پیشرفت عملیات اجرایی برج آبگیر سد یامچی به ۸۰ درصد رسیده و روند بسیار خوبی برای به نتیجه رسیدن پروژه را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه پروژه در مرداد ماه سال جاری بصورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود، افزود: با راه‌اندازی سیستم برج آبگیر در سد یامچی کیفیت آب تحویلی به تصفیه‌خانه شماره یک اردبیل بهبود چشمگیری خواهد داشت.
مهدی‌زاده نبود نقدینگی را بزرگترین مانع در تهیه اقلام و شیرآلات برشمرد و گفت: از دوم فروردین سال جاری کارگاه‌های آبرسانی فعال هستند و اجرای پارت (سه متر) دوم بتن برج آبگیر اصلی سد یامچی برای طرح آبرسانی به اردبیل در حال انجام بود که طی آن رکورد انجام عملیات بتنی در عمیق‌ترین سازه استان شکسته شد.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت حجم مخزن به ۴۸ میلیون متر مکعب افزایش یابد که برای تحقق این حجم و تامین آب کشاورزی شبکه یامچی و حقابه کشاورزان پایین دست باید کنترل برداشت‌های بالادست مخزن و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در دستور کار قرار گیرد.
در حال حاضر ۸۰ درصد آب آشامیدنی شهر اردبیل از سد یامچی تامین می‌شود و این سد برای تامین آب آشامیدنی ۵۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.
سد یامچی در پنج کیلومتری شهر نیر قرار دارد، حجم ذخیره آب این سد که در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید، ۹۵ میلیون مترمکعب می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up