• شناسه خبر : 26516
  • تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1399 - 07:52

همیشه گزارش هایی از سهم پروژه های عمرانی از اشتغال استان وجود دارد، اما آیا تا کنون نگاهی به سهم مدیران استان در بیکاری استان شده است.

پل قدس
 طراحی و اجرای پل قدس اردبیل و مطالعات امکان سنجی واگذاری زمین پادگان اردبیل و ده ها پروژه گردشگری و انتقال آب در قسمت های مختلف استان، نمونه هایی از واگزاری های ناموفق پروژه های عمرانی به شرکت های غیربومی بوده اند.
 واگذاری پروژه های عمرانی به شرکت های غیر مستقر در اردبیل به پروژه های بزرگ استان ختم نمیشود و همین چند روز پیش واگذاری یک پروژه ۱۰۰ میلیونی به یک شرکت کردستانی توسط شهرک های صنعتی اردبیل به وقوع پیوست.
 آماری از پروژه هایی عمرانی که تا کنون توسط شرکت های غیربومی انجام میشود در اختیار نیست. فرض کنید ۶۰% پروژه های عمرانی استان به شرکت های غیربومی واگزار شده است. حال آیا میتوان ۶۰% بیکاری جوانان استان را به غریب پرستی مدیران ادارت دولتی استان گره زد؟!
پروژه هایی که سهم جوانان استان از اشتغال آن فقط رانندگی برای مدیران است و اکثر کارهای کارشناسی و تخصصی آن را کارشناسان غیربومی انجام میدهند.
 به قول یکی از مدیران پیشکسوت، هر زمان ادارات دولتی مدیران خود را خارج از استان تامین کردند، حق دارند شرکت های طرف قرارداد خود را نیز خارج از استان اختیار کنند.
✍️ پورباقری
عضو انجمن مهندسان مشاور استان اردبیل


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up