• شناسه خبر : 28918
  • تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 - 02:44

به منظور توسعه سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ)، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل پست و جهاددانشگاهی استان اردبیل منعقد شد.

انتخابات الکترونیکرئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: شناسایی، ارزیابی و آموزش شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه کسب و کار الکترونیک و همچنین توسعه امکانات این سکوی تجارت، از اهداف مهم انعقاد این تفاهم نامه است.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه پژوهش و فناوری در سه حوزه پزشکی با محوریت سلامت باروری، گردشگری با محوریت گردشگری سلامت و کشاورزی با محوریت گیاهان دارویی فعال است، ادامه داد: این نهاد با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان در راستای توسعه همه جانبه و متوازن استان گام برمی‌دارد.

وی یادآور شد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهادانشگاهی استان اردبیل، فرصت مناسبی برای واحد‌های دانش‌محور و فناور فراهم کرده است تا با حمایت از آن‌ها و بهره‌مندی از این بستر بتوانند دستاورد‌های تحقیقاتی خود را توسعه و تجاری‌سازی کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۶ شرکت فناور با ۳۴ طرح فناورانه در این مرکز مستقر هستند، تصریح کرد: در جهت عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه و بهره‌برداری از امکانات سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) توسط شرکت‌های فناور، از ظرفیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهادانشگاهی استان اردبیل استفاده خواهد شد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در عرضه محصولات تولیدی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی در حال اجراست از ظرفیت اداره کل پست استان اردبیل استفاده خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه در مرز فناوری و توسعه استان حرکت کنیم.

وی یادآور شد: در حوره آموزش، جهادانشگاهی استان اردبیل با پنج مرکز آموزشی کوتاه مدت خود در سطح استان، آماده ارائه آموزش در جهت توانمندسازی نیروی انسانی استان است.

در این مراسم مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت جهاددانشگاهی در استان اردبیل، یک مزیت و پتانسیل برای استان محسوب می‌شود، افزود: فراهم کردن زمینه رونق کسب و کار شرکت‌های نوپا در فضای اقتصاد دیجیتال از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) در استان است که به همت مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهادانشگاهی استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

محمد جوادی با اشاره به اینکه شرکت‌ها با محصولات بومی و استراتژیک استان در اولویت عملیاتی کردن طرح سکوی تجارت(ستاپ) قرار دارند، ادامه داد: این طرح می‌تواند در افزایش سطح خرید اینترنتی را با ایجاد درگاه خرید را در استان اردبیل ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت جهادانشگاهی استان اردبیل در جهت ارتقاء توانمندی کارکنان و فعالین این اداره کل استفاده خواهد شد، ادامه داد: به یقین با همکاری فیمابین اداره کل پست و جهادانشگاهی استان اردبیل، فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک در استان توسعه خواهد یافت.

مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شد فعالیت‌های شرکت پست دوچندان و در جامعه دیده شود، یادآور شد: در حال حاضر با ارتقاء جایگاه تجارت الکترونیک در کشور بیشتر فعالیت‌ها با تکیه بر فناوری انجام می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up