• شناسه خبر : 30276
  • تاریخ انتشار : 17 تیر 1399 - 10:07

فرماندار نیر از بازنگری طرح هادی ۶ روستای شهرستان نیر هم خبر داد.

 

 

پازل

 

ابراهیم امامی در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن استان  با بیان اینکه یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها ایجاد خانه های بوم گردی است، گفت: ایجاد خانه های بوم گردی در روستاها می‌تواند در اشتغال زایی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

فرماندار نیر در ادامه افزود با توجه به ظرفیت‌هایی که در روستای شیران وجود دارد توسعه بوم‌گردی در این روستا و در راستای رونق گردشگری منطقه از جمله برنامه‌های فرمانداری بوده که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است و با همکاری بنیاد مسکن استان و شهرستان و اهالی روستای شیران ۵۰ واحد بوم گردی در روستای شیران احداث خواهد شد.

امامی گفت: این واحدها با رعایت اصولی که بنیاد مسکن ارائه خواهد داد ، و با اختصاص ۸ میلیون تومان وام بلاعوض احداث میشود.

او اظهار داشت: با هدف حمایت از طرح‌های بوم‌گردی و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی شهرستان ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای این شهرستان زیرساخت های لازم را برای فعالیت های گردشگری دارد، دهیاران با ارائه طرح های توجیهی گردشگری و اشتغال زایی نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند.

فرماندار نیر افزود: اقامتگاه های بومی و محلی باید با شیوه ای مطلوب برای مسافران اداره شود تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن آشنا شده و از غذاهای محلی استفاده کنند.

امامی با اشاره به اینکه ماندگاری گردشگران در شهرستان نیر با ارائه خدمات مناسب به آنها ارتباط مستقیم دارد، گفت: احداث خانه های بوم گردی در روستاهای این شهرستان از طرح های مورد حمایت استاندار است و با تحقق آن، چندین فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار نیر از آسفالت معابر ۱۰ روستای شهرستان هم خبر دادو گفت: با همت و تلاش بنیادمسکن استان معابر ۱۰ روستای شهرستان نیر امسال روکش آسفالت خواهدشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up