• شناسه خبر : 31656
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1399 - 08:23

فرماندار خلخال گفت: با توجه به رشد روزافزون ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان محدودیت‌های جدید اجتماعی پیشگیرانه اعمال خواهد شد.

بیمار کرونا

فریدون بابایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهارداشت: در روزهای اخیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا و فوت‌شدگان ناشی از کرونا در این شهرستان بطور قابل توجهی افزایش یافته و در صورت ادامه بی‌توجهی بازار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ناچار به اعمال محدویت‌های جدید و تعطیلی برخی اصناف و کسبه پرخطر هستیم.

او با بیان اینکه در شرایط کرونایی ضرورتی بر ادامه کار شغل‌های پرخطر از جمله آژانس معاملات ملکی ، گیم نت‌ها و کافی نت‌ها نیست، افزود: نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی در بازار خلخال باید بیشتر از پیش شود.

وی گفت: دستگاه‌های درگیر با امر ازدواج باید از برگزاری مراسم عروسی که در روزهای اخیر منجر به افزایش آمار ابتلا به کرونا در روستاهای خلخال شده جلوگیری کرده و نظارت‌ها بر نحوه دفن فوت‌شدگان و جلوگیری از تجمع در آرامستان‌ها نیز باید افزایش یابد.

وی با انتقاد از ضعف عملکرد شهرداری خلخال در مواجهه با معضل سد معابر و دست‌فروشان تشریح کرد: برخورد با سدمعابر عمومی و جمع‌آوری دست‌فروشان،دوره‌گردها و کبابی‌های سر میادین جزو وظایف شهرداری بوده و نیازی به کسب مجوز از هیچ مرجع دیگری ندارد.

فرماندار خلخال با تاکید بر لزوم افزایش تلاش مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای کنترل بیماری کرونا افزود: سهل‌انگاری و بی‌توجهی مدیران اجرایی به موارد پیشگیرانه از کرونا تخلف اداری محسوب شده و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی گفت: در روزهای اخیر بیماریابی و توجه به بیماران کرونایی از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال ضعیف شده و تست افراد مشکوک ،کنترل بیماران بستری در منزل از طریق روش‌های حضوری و یا تلفنی ، آزمایش افراد مشکوک به کرونا و جواب‌دهی بموقع تست کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up